ساده انگاری پایان کرونا و چشم انتظاری به امید واکسنی که حواشی اخبار ضد و نقیض آن بر متن غلبه کرده فریبی است که شاید در آینده پیک چهارم را رقم و قصه تلخ ماه های پاییز را تکرار کند.
کد خبر: ۹۳۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 06 January 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: قصه شوم کرونا از اواخر سال 2019 و از ووهان چین شروع و به سرعت در دنیا انتشار یافت کشور ما نیز از این قاعده مستثا نبود و در اواخر سال 98 موج شیوع آن در پیک های مختلف انتشار یافت.

با آغاز فصل پاییز پیک سوم شیوع با قدرت و گستردگی هر چه تمام تر کشور را در بر و میزان مرگ و میرها را به طور قابل توجهی افزایش داد تا جایی که در استان کوچک ما میزان تلفات روزانه دو رقمی و منجر به اعلان وضعیت سیاه گردید.

ایجاد محدودیت ها و افزایش سخت گیری ها منجر به فروکش کردن این موج و کاهش مرگ و میرها و رسیدن به عدد صفر گردید. بطوریکه بنا به گزارش وزارت بهداشت و درمان هم اکنون تنها چند شهر در وضعیت هشدار قرار داشته و اکثر نقاط کشور در وضعیت عادی بسر می برند.

این موضوع در کنار خبرهای متنوع و مختلف از پیدایش واکسن ها این تصور را در مردم ایجاد کرده که کرونا به روزهای پایانی خود رسیده و سرنوت آن خاتمه یافته است؛ به نحوی که با نگاهی به جامعه امروز و نوع رفتارهای مردم متوجه این برداشت خواهیم شد.

هر چند خبرهای خوشایند کاهش تلفات و پیدایش واکسن مسرت بخش و امیدوار کننده است اما نباید متصور شد کرونا خاتمه یافته و دستاویزی برای عدم رعایت پروتکل ها و عادی سازی روابط در محافل و مجالس باشد.

ساده انگاری پایان کرونا و چشم انتظاری به امید واکسنی که حواشی اخبار ضد و نقیض آن بر متن غلبه کرده فریبی است که شاید در آینده پیک چهارم را رقم و قصه تلخ ماه های پاییز را تکرار کند./م

آنچه هویداست اینکه کرونا همچنان ادامه داشته حال اینکه جدیدا انواع مختلفش نیز کشف شده و اگر غافل شویم سرنوشت شومی در انتظار ما خواهد بود./م

برچسب ها: کرونا ، ادامه ، قربانی ، شیوع ، حواشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار