سخنگوی دولت در مرود توزیع واکسن کرونا هم تاکید کرد: وزارت بهداشت برنامه‌ای دارد که از زمان ورود واکسن به کشور تا تزریق به نفر به طور شفاف روند قابل مشاهده باشد و این اطمینان را به جامعه می‌دهیم که هیچ تبعیضی در این زمینه نخواهد بود و هر مقدار واکسن وارد شود بدون تبعیض و شفاف توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 06 January 2021
به گزارش تابناک فارس: علی ربیعی درمورد تولید، واردات و توزیع واکسن کرونا و حواشی و شایعاتی که در این مرود بوجود امده هم با تاکید بر اینکه در مورد واکسن باید صدای واحد شنیده شود، گفت: از وزارت بهداشت در خواست کردیم جزییات خرید واکسن را در اختیار رسانه ها قرار دهد.
 
ربیعی گفت: نزدیک به ۱۷میلیون دوز واکسن تا کنون خریداری شده و واکسن ایرانی هم مراحل اولیه تولید را طی کرده و آزمایش انسانی آن وضعیت خوبی دارد و تا بهار شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود.
 
 وی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه عقب ماندگی  نداریم و با ورود رازی و پاستور در تولید واکسن می‌توانیم به بقیه کشورها  هم کمک کنیم.
 
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به دوگانه‌سازی‌های به وجود آمده برای خرید واکسن یا به رها اندازی کمپین هایی همچون «نه به خرید واکسن داخلی_خارجی» گفت: متاسفانه دوگانه واکسن خارجی – واکسن داخلی کم بود، موضوع کاذب دیگری نیز درباره کرونا به راه افتاده که البته بیشتر تاثر افکار عمومی را در پی داشته است و آن، نه به واکسن کرونا است. بارها تاکید کرده ایم؛ این دوگانه‌سازی‌ها به اصول پزشکی توجه چندانی ندارد و این جریان‌سازی بیشتر به اهداف و اغراض سیاسی و به منظور تخریب ذهن شهروندان، صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: این دوگانه‌ها هم بیشتر توسط جریان‌های رسانه‌ای خارج از کشور دامن زده می‌شود تا با القای عدم توانمندی داخلی ایران در تولید، به نا امنی روانی در جامعه دامن بزنند. آنچه که برای دولت، اصل است، حفظ جان شهروندان است. در این موضوع هم تسلیم هیچ نوع جریان‌سازی و دوگانه‌سازی کاذب نمی‌شویم. موضوع واکسن کرونا، از همان ماه‌های اول شیوع کرونا و در جلسات اولیه ستاد در فروردین گذشته، به طور جدی مورد اهتمام دولت قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: تمرکز ستاد ملی مقابله با کرونا، هم بر خرید واکسن و هم تولید واکسن بود. تیم‌های علمی و پزشکی که متخصصان ایرانی در آن مشغول به تحقیق و کار هستند؛ از زمان پاندومی کرونا، نه فقط برای تولید واکسن بلکه در زمینه‌های متعددی وارد عمل شده و فعالیت هایشان، دستاوردهای چشمگیری برای مردم و کشور عزیزمان داشته است.
 
ربیعی افزود: افرادی که این موضوع را مطرح کرده اند، عده‌ای معدود هستند که دیدگاه نادرست، غلط و موهن نسبت به مبانی دینی و علمی دارند. به هر حال هر دو جریانآرامش روانی جامعه را هدف می‌گیرند.
 
وی گفت: اما سوال از افرادی که مخالف واکسیناسیون هستند این است که کرونا را باور ندارند یا واکسیناسیون؛ اگر کرونا را باور ندارند پس چرا در تجمع شان ماسک زده بودند؛ اگر واکسیناسیون را قبول ندارند، یعنی می خواهند بگویند خود و اعضای خانواده شان از کودکی تا کنون هیچ واکسنی نزده‌اند؟.
برچسب ها: واکسن کرونا ، کرونا ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار