معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن پنج هم استانی طی روز گذشته تاکنون در اثر ابتلا به کووید ۱۹، افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، سه هزار و ۵۱ هم استانی را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده ایم.
کد خبر: ۹۳۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 06 January 2021

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۵۹هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت کروناویروس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، تاکنون ۱۶۲ هزار و ۹۶۴ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

 

همتی ادامه داد: هم اکنون ۴۲۰ بیمار مثبت قطعی و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU ، تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار دارند.


او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۱۵۸ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام کرد.


آمار تجمعی جانباختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون
معاون بهداشت دانشگاه در ادامه گزارش امروز خود، با اعلام آمار تجمعی جانباختگان استان فارس به تفکیک شهرستان های مختلف استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون گفت: ۱۴۵۸ نفر از جانباختگان مربوط به شیراز، ۲۳۱ مورد مرودشت، ۱۱۶ مورد کازرون، ۷۴ مورد آباده، ۶۳ مورد داراب، ۴۸ مورد ممسنی، ۴۵ مورد کوار، ۴۳ مورد اقلید، ۴۱ مورد نی ریز، سپیدان و استهبان هرکدام ۳۸ مورد، ۳۷ مورد لامرد، زرقان و خرامه هر کدام ۳۲ مورد، ۲۹ مورد فیروزآباد، قیروکارزین و خرم بید هرکدام ۲۸ مورد، رستم و پاسارگاد هرکدام ۲۰ مورد، زرین دشت، ارسنجان و سروستان هرکدام ۱۹ مورد، ۱۷ مورد بوانات، ۱۳ مورد بیضا، ۱۰ مورد کوهچنار، ۹ مورد مهر، ۵ مورد فراشبند، بختگان و سرچهان هرکدام یک مورد بوده است.


او یادآور شد: دیگر موارد جانباختگان استان فارس مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعلام خبر شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور موسوم به ویروس انگلیسی تاکید کرد: در شرایط کنونی لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر احساس می شود و لازم است به استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات پایبند باشیم تا از این وضعیت به خوبی عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار