شهریاری حضور ضایعات فروشان در دل بافت‌های مسکونی را یک معضل اساسی برای مردم ارزیابی کرد و گفت: ضایعات فروشان عرصه را بر مردم منطقه ۲ شیراز تنگ کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 07 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غلامرضا شهریاری شهردار منطقه ۲ شیراز در نشست خبری، گفت: مجموعه مدیریت شهری مانند وکلا و پزشکان باید قسم یاد کند که به‌جز خدمتگزاری راستین به مردم کاری انجام نداده و با تمام توان در راستای بهبود وضعیت جامعه گام بردارد.

او به قومیت‌های مختلف که در محدوده منطقه ۲ شهرداری شیراز اسکان یافته اند اشاره و در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که پروژه‌های عمرانی بر چه اساسی تعریف می‌شوند، افزود: در ابتدای شروع به کار در منطقه دو شهرداری شیراز تمامی توان خود را برای نیازسنجی خواسته‌های مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در دستور کار قرار دادیم و تمامی پروژه‌هایی که در دست اقدام و مطالعه هستند بر اساس خواسته مردم به بهره برداری خواهند رسید.

شهریاری ادامه داد: در همین زمینه آلبوم جامعی از لیست نیاز‌های هر محله با کمک یاوران شورا و محله و معتمدین محله برای رفع مشکلات تهیه شده که نقشه راه ما برای اجرای پروژه‌ها است.

به گفته شهریاری منطقه دو با مساحت ۴ هزار ۶۵۰ هکتار و جمعیت ۲۸۰ هزار نفری طیف وسیعی از جمعیت در محله‌های آن سکونت داشته و قسمت عمده‌ای از مساحت بافت‌های فرسوده در این محدوده قرار دارد.

شهردار منطقه ۲ یادآور شد: در منطقه ٢هیچ کاری بدون نظر مردم انجام نمی‌شود و پشتیبانی تصمیم‌های ما بر مبنای نظرات مردم است. به همین دلیل اولین مرکز خیر ساز سلامت، امید و زندگی در این محل ساخته می‌شود تا معتادان بدون دارو بتواند مسیر ترک سو مصرف مواد مخدر را طی کنند و امیدواریم با حضور خیرین به تدریج در سایر بخش‌های منطقه این مراکز احداث شود.

شهریاری در پاسخ پیرامون حجم بافت‌های فرسوده در سطح این منطقه، عنوان کرد: ۵۱۲ هکتار بالغ بر ۵۴ درصد از محدوده منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که محله گل کوب، دهپیاله، و بلوار نهضت و خیابان کارگر، ارتش، دباغی و گود شیری و بسیاری دیگر از محلات قدیمی و پرپیشینه در این محدوده قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول بیان داشت: لیست تمام پروژه‌ها دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی است و به‌صورت تفکیکی هر محله مشخص شده است که براساس آن میتوان برنامه توسعه‌ای برای محلات داشته باشیم. در این آلبوم لیستی از پروژه‌های عمرانی، ورزشی و فرهنگی هر محله براساس نیازسنجی از سوی یاوران شورا و معتمدین تهیه و عملکرد‌ها در مناطق در سطح محلات براین مبنا است و این آلبوم در اختیار یاوران شورا نیز قرار گرفته است.

او افزود: بیش از ۸۰ پروژه کوچک و بزرگ مقایس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در سطح منطقه دو در دست اجرا یا کلنگ زنی است و در سال آینده نیز ٧٠ میلیارد تومان پروژه در منطقه اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۲ شیراز نوع پروژه‌های سطح منطقه را از پارک ۴ هکتاری در شهرک محراب تا بهسازی ورودی محلت معرفی کرد و گفت: نصب المان‌ها، مناسب سازی فضای شهری با فضای فرهنگی و اجتماعی، تامین روشنایی، بهسازی پارک‌های موجود، حراست و توسعه فضای موجود با احداث پارک در مسیر تاثیرگذاری فضای کالبدی در امنیت عمومی تغییر چهره این منطقه در آستانه عید نوروز در لیست پروژه در حال اجرا قرار دارد.

شهریاری از کلنگ زنی اولین مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان درمحله شیشه گری داد و افزود: در جنوبی‌ترین نقطه شهر در خیابان محراب نیز یک پارک بزرگ با ۵ هکتار و فرهنگسرایی بزرگ به مساحت هزار متر مربع دیده شده است.

او گفت: همچنین طراحی و آغاز عملیات اجرایی پارک زندگی با ۲ هکتار مساحت در خیابان احمدی، تحویل ۴ زمین چمن مصنوعی تا خرداد ماه از جمله پروژه‌هایی است که نقش عمده‌ای در تغییر چهره این منطقه کمتر برخوردار خواهد داشت.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که با توجه به حجم خدمات در سطح منطقه دو و نیاز‌های ویژه این مناطق با کسری بودجه مواجه نمی‌شوید، پاسخ داد: با اقدامات صورت گرفته و مشوق‌های سرمایه گذاری در بخش تحقق درآمد سالانه هیچ مشکلی نخواهیم داشت و پیش بینی ما این است تا ١٨٠ درصد در آمد پیش بینی شده خود را تا پایان سال کسب خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۲ شیراز با اشاره به نهضت آسفالت در سطح شهر شیراز، افزود: تا کنون ۳۵۰‪ هزار متر مربع آسفالت در سطح این منطقه اجرا شده که تا پایان سال به همین اندازه آسفالت اجرا میکنیم. اما در خیابان‌های قاآنی و کارگر به دلیل عدم اجرای فاضلاب منتظر هستیم تا با انجام فاضلاب آسفالت هم انجام می‌شود.

شهریاری حضور ضایعات فروشان در دل بافت‌های مسکونی را یک معضل اساسی برای مردم و منطقه ارزیابی کرد و افزود: این قبیل مشاغل باعث ایجاد مزاحمت‌های بیشماری برای شهروندان شده است و شهرداری با تمام توان تصمیم به ساماندهی آن‌ها در آینده نزدیک دارد.

او افزود: سود هنگفتی که در فعالیت آن‌ها نهفته است باعث شده شمار آن‌ها در سطح منطقه ۲ به بیش از ۵۰ مرکز برسد.

او با اشاره به این مطلب که اگر اختیار تام داشتم حتی اجازه فعالیت یک ضایعات فروشی را نمی‌دادم، عنوان کرد: اجازه نمی‌دهیم بافت هویتی این منطقه به هم بخورد و به همین به مالکان این کارگاه می‌گویم پایان سال همه ضایعات فروشی‌ها را از سطح منطقه جمع آوری میکنیم.

شهریاری افزود: هر چند که تا کنون اجازه فعالیت هیچ ضایعات فروشی جدیدی را نداده ایم، اما رفت و آمد‌های افرا به این مکان و خرید و فروش ضایعات تبدیل به مشکل اساسی برای همسایگان این کارگاه‌ها شده است. آن‌ها به دلیل درآمد‌های هنگفتی که نصیب صاحبانشان می‌شود حاضر به جابجایی نیستند.

او در ادامه از اهدای زمینی توسط یک خیر در بلوار محراب برای ساخت درمانگاه خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات معیشتی که مردم منطقه دارند تعدادی بسته‌های معیشتی توسط خیرین تهیه شده و هر چند وقت یکبار با کمک یاوران شورای محلات میان این خانواده‌ها توزیع می‌شود.

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به نیاز شهروندان این منطقه به فضا‌های ورزشی از اداره کل ورزش و جوانان خواست با تحویل زمین از شهرداری برای ساخت مجموعه‌های ورزشی اقدام کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود از فعال بودن ده‌ها پروژه انسان محور عمرانی خدماتی در سطح منطقه خبر داد.

شهریاری با بیان اینکه مجموعه کارکنان شهرداری منطقه دو نیز با تمام وجود به مردم خدمت می‌کنند، افزود: خط قرمز ما بد اخلاقی به ارباب رجوع و مردم است و از شهروندان خواست هرگونه مورد را به مدیریت منطقه انتقال دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه محلات مختلفی از جمله دباغی، شهرک بهار، موذن قشقایی، ده پیاله و دیگر محلات دارای بیشترین بافت فرسوده هستند، افزود: بستر حضور سرمایه گذاران برای نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها در این محلات فراهم شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار