مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون ۴۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های فارس بستری هستند که ۸۵ نفر از آنان در بخش های «آی سی یو» حضور دارند.
کد خبر: ۹۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 07 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر پنجشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران از افزایش موارد نمونه گیری به بیش از ۵۶۱ هزار مورد خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، هجدهم دی، ۱۶۳ هزار و ۱۹۲ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده‌اند.

وی با ابراز تأسف از جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر ابتلاء به این بیماری، مجموع جان باختگان کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون، سه هزار و ۵۴ مورد اعلام کرد.

او در ادامه با بیان آمار بیماران بستری، افزود: هم اکنون ۴۲۵ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که وضعیت جسمی ۸۵ نفر از آنان وخیم بوده و در بخش‌های ICU ، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی با آرزوی بهبودی برای تمامی مبتلایان به کرونا ویروس، مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تا کنون ۱۵۸ هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان گزارش امروز با تاکید بر اینکه مهم‌ترین تهدیدی که در این روزها می‌تواند ما را بار دیگر با موج جدیدی از بیماری مواجه سازد، سهل انگاری و بی توجهی به خطرات این بیماری است، از مردم استان خواست تا پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و مهمانی‌ها را همانند ماه‌های گذشته مورد توجه جدی قرار دهند. او مشاهده مواردی از ابتلاء به نوع جهش یافته این بیماری در کشور را نیز موجب جدی گرفتن هر چه بیشتر این بیماری دانست.

کد خبر 5116552

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار