جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا،همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همدلی موجود را مثال زدنی دانست و گفت:هرگونه ساده‌انگاری دستورالعمل‌های بهداشتی باعث اوج‌گیری موج جدید بیماری ناشی از این ویروس خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 08 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: از عبدالرضا قاسم پور حاکی است:تلاش ها و ایثارگری های پزشکان و پرستاران ستودنی است همچنین برنامه ریزی و پیگیری های فرمانداران و بخشداران در سراسر استان در شرایط تنگنای مالی برای مدیریت بحران ها از جمله شیوع کرونا شایسته تقدیر است.

به گفته جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا کاهش آمار بستری و فوتی مربوط به ویروس کرونا و تغییر رنگ استان به زرد نتیجه همکاری و همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

قاسم پور با اشاره به هشدارها در خصوص اوج گرفتن کرونا در فصل زمستان در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی اضافه کرد: غافل شدن از رعایت پروتکل بهداشتی در شرایط پیش رو ما را با موج جدیدی از بیماری در سطح استان روبرو می کند.

او با اشاره به تداوم محدودیت های تردد کرونایی طبق طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا گفت: با توجه به رنگ زرد استان در طبقه بندی کرونا در بخش های مختلف اداری، آموزشی،ممنوعیت برگزاری تجمع ها و مراسم های فرهنگی ،ورزشی و غیره...،مشاغل و اصناف و ترددهای خودرویی ادامه دارد.

قاسم پور ادامه داد: ممنوعیت ترددهای شبانه ازساعت ۲۱ تا ۴ در تمام مراکز شهرستان ها استان تداوم دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا گفت:عادی شدن در شرایطی که احتمال ورود کرونای انگلیسی به کشور آن هم با سرعت انتشار و انتقال ۶۰ تا ۷۰ درصد بیشتر وجود دارد، سبب می‌شود کوچکترین بی احتیاطی ما را دچار مشکل کند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود به پیک چهارم کرونا در کنار افزایش نظارت‌ها و تداوم بازرسی‌ها و اجرا و تداوم محدودیت ها باید از ظرفیت های استان، رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از عادی شدن شرایط و حساس سازی مردم استفاده شود.

قاسم پور عنوان کرد: مسئولان شهرستان باید با موارد ناقض پروتکل های بهداشتی و متخلفان ‌برخورد کنند.

وی از جریمه بیش از ۱۴۰ هزار خودرو متخلف در مواجه با محدودیت های کرونایی از ابتدای آذر ماه تاکنون را بیان کرد و گفت: ۶۳۳ مورد پلمب واحدصنفی متخلف نیز از ابتدای شروع طرح در آذرماه تاکنون صورت گرفته است.

به گفته وی همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هفت هزار و ۹۰۵ واحد صنفی متخلف تعطیل شدند که این نشان از جدی بودن ستاد استانی مدیریت کرونا در اجرای مصوبات و محدومیت ها و توجه به سلامت مردم دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا با اشاره به روزهای پیش رو که مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است عنوان کرد: مراسم های مذهبی شهادت حضرت زهرا(س) باید به صورت مجازی برگزار شود و کنترل و نظارت لازم توسط فرمانداران و بخشداران و شبکه های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

بازرسی و نظارت بر عملیاتی شدن ارائه تسهیلات و امتیازات حمایتی دولت در ایام کرونا به متقاضیان و فعالان بخش خصوصی و اختصاص سامانه ۱۱۱ استانداری برای دریافت شکایت شهروندان در خصوص اختصاص تسهیلات کرونایی و اجرای سایر اقدامات حمایتی از جمله مصوبات جلسه ستاد کرونا در استان بود که قاسم پور به آنها اشاره کرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، عادی انگاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار