امام جمعه شیراز با بیان اینکه استان فارس پیشرو اقتصاد و فرهنگ بوده است و نباید مسائلش روی زمین بماند، افزود: حرکت خوبی نمایندگان استان داشتند که تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم که ادامه دهند. حرم مطهر شاهچراغ به عنوان نگین استان فارس مورد توجه ویژه مدیران و مسئولان باشد.
کد خبر: ۹۳۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 09 January 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم:  آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های دوم نماز جمعه اظهار داشت: در ایامی که بین دو فاطمیه قرار گرفتیم وظیفه همه ما است که ارادت خود را به پیشگاه حضرت فاطمه (س) ابراز کنیم. اهل بیت خیلی به دوستداران خود محبت دارند ما نیز باید سعی کنیم که اهل بیت را در زندگی فراموش نکنیم.

وی با بیان درود به شهدا به ویژه شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده و گرامیداشت آیت‌الله مصباح گفت: باید قدردان این علما باشیم چراکه برای عمل به وظایف دینی خود همواره مورد حمله دشمن بودند اما به وظیفه خود عمل کردند و درود به کسانی که در هواپیمای اوکراینی به شهادت رسیدند و شهادتشان در راه اعلای کلمه حق بوده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به 19 دی ماه سالروز قیام مردم بصیر و فهیم قم گفت: این قیام آغاز انقلاب اسلامی قرار گرفت و از 19 دی ماه سال 57 که مراسم عزاداری برای شهادت فرزند امام با آن حرکت عظیم مردمی گرفته شد، نهضت انقلابی ایرانیان آغاز شد و امروز بعد از 43 سال که از آن زمان می‌گذرد مردم با همه سختی‌ها و دشمنی‌های که کفار و معاندین انقلاب کرده‌اند راست قامت و با عظمت ایستاده‌اند و نهضت خود را ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه چله‌هایی در آن سال گرفته شد که در استان فارس نیز شهرستان‌های شیراز، کازرون و جهرم همگام با دیگر شهرها از روز اول در مسیر انقلاب حکومت نظامی شد و تا آخر هم حکومت نظامی ماند، افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب از شیراز و پایمردی مردم در راه انقلاب نام برد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تا اینجای کار کارهای بزرگی انجام شده اما این حرکت انقلابی را باید به مرحله اتمام برسانیم در غیر این صورت دشمن دوباره به همان فسادی که قبل داشت، برمی‌گردد، بیان کرد: تمام کردن نهضت و این راه وظیفه امروز ما است شهدا کار خود را انجام دادند.

 

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق ملت ایران در صحنه بین‌الملل باید مورد تاکید همه ما باشد، عنوان کرد: در 2-3 قرن گذشته به کشورهای اسلامی ظلم کرده‌اند و مستکبرین حق ما را خورده اما جمهوری اسلامی جلوی اینها ایستاده است و تا وقتی که دشمن در جای خود ننشیند و قدرت ایران در جهان به کرسی ننشیند این راه ادامه دارد و گرنه خون شهدا هدر می‌رود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در مسئله برجام اروپا و آمریکا به قول خود پای بند نماندند، گفت: ترامپ نامردی کرد و اروپایی‌ها هم حمایت می‌کنند در همین راستا مجلس حرکت ارزشمندی انجام داد، نمایندگان قانون مصوب و دولت را موظف کردند که غنی‌سازی 20 درصدی را ادامه دهند و هفته گذشته مسئول انرژی هسته‌ای اعلام کرد که غنی‌سازی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه طرف قرارداد در برجام به قول خود وفا نکردند ما نیز خود را ملزم به ادامه آن نمی‌دانیم، افزود: همراه با شهدا و آزادگان و کسانی که دلسوخته هستند از مجلس تشکر می‌کنیم و این مسیر گرفتن حق مردم از آمریکای جنایتکار را به شدت حمایت می‌کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب افزود: بت بزرگ به قدرت مردان مسلمان ایرانی شکسته شده است این حرکتی که شما آغاز کردید سبب شد که واقعیت آمریکا پیدا شود. خودشان هم اعتراف کردند و این عظمت شما است هیچ کس نتوانسته بود آمریکا را رسوا کند انقلاب شما ادامه راه انقلاب امام حسین است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به فرموده رهبری درباره اقتصاد فلج آمریکایی گفت: شما می‌خواهید ملت ایران را زیر فشار قرار دهید اول خودتان گرفتار می‌شوید این فشل بودن هم بیشتر پیدا می‌شود اما جای تعجب دارد که برخی داخل کشور هنوز کعبه آمالشان آمریکا است اما این مسئله نیز با تدبیر شما و حسن انتخاب شما حل می‌شود.

وی با بیان اینکه به همان نسبت که به مسائل بین‌المللی و ملی باید حساس باشیم باید به مسائل شهر و استان خود نیز باید حساس باشیم افزود: حق مردم را نمی‌توان ایثار کرد مدیران در رده‌های مختلف باید در همین وضع تحریمی وضع استان مشخص کنند و کار کنند؛ هر مسئولی تلاش کند حمایت می‌کنیم اما اگر مسئولان توانمندی ندارند باید بدانند که نمی‌توان اینگونه ادامه داد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه استان فارس پیشرو اقتصاد و فرهنگ بوده است و نباید مسائلش روی زمین بماند، افزود: حرکت خوبی نمایندگان استان داشتند که تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم که ادامه دهند. حرم مطهر شاهچراغ به عنوان نگین استان فارس مورد توجه ویژه مدیران و مسئولان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار