نماینده شیراز با اشاره به طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امیدواریم این طرح بتواند، تحول کلیدی و اساسی را در کشور ایجاد کند. انتظارمان از اتاق‌های بازرگانی این است که نماینده بخش خصوصی باشند و اگر رئیس یا نمایندگان این اتاق‌ها در کنار رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزرا می‌نشینند و امکان و ابزار حاکمیتی برایشان فراهم می‌شود،از سوی دیگر کاملا شفاف پاسخگوی عملکردشان باشند.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 10 January 2021
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در مجلس گفت: تصویب این طرح می‌تواند، با ایجاد اصلاحات اساسی در ساختار اتاق‌های بازرگانی، بسیاری از ابهامات و ایرادات را نسبت به عملکرد این اتاق‌ها رفع کند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن تاکید براینکه طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با ایجاد شفافیت در وضعیت اتاق‌ها، نظام انتخاباتی آنها را عادلانه می‌کند، افزود: همچنین میزان و نحوه هزینه‌کرد دریافتی‌های اتاق‌های بازرگانی را مشخص و دخالت طیف‌ها و جریان‌ها را شفاف می‌کند.
 
وی تاکید کرد: نکته مثبت دیگر این طرح، خارج کردن اتاق‌ها از حالت دولتی بودن و هدایتشان به سمت پاسخگویی به حاکمیت است، همچنین با تبدیل اتاق‌های بازرگانی به یک نهاد عمومی غیردولتی موجب پاسخگویی آنها خواهد شد.
 
قادری تصریح کرد: طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی عملا موجب تعیین تکلیف وضعیت ایجاد اتاق در شهرستان‌ها شده و وضعیت رای‌دهندگان، انتخاب شوندگان، تعهدات رئیس اتاق نسبت به اعضای هیئت نمایندگان، سهم شهرستان‌ها در هیئت نمایندگان کل و ... را مشخص می‌کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار