وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ردیابی برای احتمال یافتن ویروس جدید انگلیسی ادامه داشت و  متاسفانه دیشب پاسخ ابتلای چهار عضو یک خانواده به ویروس کرونای انگلیسی که تازه به مسافرت به اروپا رفته بودند مثبت اعلام شد.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 10 January 2021
به گزارش تابناک فارس: سعید نمکی افزود: این خانواده در بدو ورود به ایران با وجود منفی بودن آزمایش‌ها در خانه قرنطینه بودند، اما بررسی‌های مجدد نشان داد این چهار نفر نیز به ویروس جدید انگلیسی مبتلا شدند.
 
او با بیان اینکه محققان پیش بینی کرده بودند طوفان کرونا در آینده همه جا را در هم می‌نوردد و در آمریکا مرگ بالای دو هزار و ۵۰۰ و برای ایران هم مرگ بالای ۱۲۰۰ نفر را پیش بینی کرده بودند گفت: طرحی را برای عبور از این بحران طراحی کردیم و به نام سردار سلیمانی نامگذاری شد، در حالیکه آمریکا از ۳ هزار مرگ و انگلستان از مرگ روزانه هزار نفر رد شدند ایران مرگ زیر ۱۰۰ نفر را تجربه می‌کند.
 
او افزود: مرگ یک نفر هم برای ما جانگداز است، اما برای جمهوری اسلامی که با تحریم‌های ضالمانه روبرو هست این مهار هنرمندانه جای تبریک دارد، ۱۱ ماه است برای کوچکترین جابجایی دارو مشکل داریم و اجازه ورود دارو را به ایران نمی‌دهند، آمریکا  دروغ می گوید که راه ورود دارو تجهیزات پزشکی را نبسته است.
 
او گفت: یک نفر را در این سرزمین به دلیل قومیت و نژاد از خدمات درمانی محروم نکردیم و حتی هزاران تبعه خارجی بدون کارت اقامت را رایگان درمان کردیم و این کار در آمریکا که خود را مهد دموکراسی می‌داند اتفاق نیفتاد.
 
نمکی این روز‌ها را سخت‌ترین روز‌های بعد از انقلاب بخصوص در مباحث ارزی اعلام کرد و افزود: شیوع کرونا در کشور با خالی شدن خزانه و تحریم‌های ظالمانه دشمنان مصادف شد و طوفان کرونا که رسید برای جابجایی حداقل‌ها در دنیا مشکل داشتیم.
 
نمکی بیان کرد: ما در کشور‌های مختلف پول داشتیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند برای بیمار مستاصل دارو جابجا کنیم. کره ای‌ها به واسطه فشار آمریکایی‌ها ۱۰ بار ما را سرکار گذاشتند. یک ماه و نیم برای تبدیل پول و چرخش در بانک کره‌ای به آمریکایی معطل شدیم، حالا چطور می‌شود رهبر یک کشوری که مظلوم واقع شده، باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات گردش پول برای دارو نمی داد امروز برای افراد سالم ما واکسن هدیه کند؟ این را می‌شود باور کرد؟ کدام عقل سلیمی باور می‌کند؟
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من آدم سیاسی نیستم و مسائل را از دید کارشناسی می‌بینم، اما باید بگویم که دشمنان چه ظلمی بر ما روا داشتند تا جایی که حتی برای یک لباس محافظ کادر درمان برای ما مشکل ایجاد کردند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص واکسن ایرانی مقابله با کرونا نیز با بیان اینکه  واکسن کرونا در بهار سال آینده به شکل انبوه تولید می شود، ادامه داد: همه افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند در شرایط خوبی به سر می برند و مرحله بعدی تزریق واکسن نیز بزودی انجام می شود.
 
او ادامه داد: قراردادی برای تولید مشترک واکسن با کشور کوبا نیز امضا شد که در سال آینده تولید این واکسن نیز در انستیتو پاستور آغاز می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار