طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 12 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاته خبرنگاران: روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان فارس اعلام کرد: با توجه به آغاز زمان اجرای برنامه سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در زیستگاه‌های آبی استان، اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از افراد داوطلب که دوره "آشنایی با روش‌های سرشماری پرندگان" را در آذر ماه سپری کرده اند دعوت به همکاری می‌کند.

لازم به ذکر است از میان داوطلبان، افرادی به عنوان هماهنگ کننده سرشماری پرندگان در هر شهرستان انتخاب و بر اساس برنامه پیش بینی شده با همکاری کارشناسان رابط سرشماری پرندگان آبزی شهرستان، اقدام به سرشماری و ثبت آمار پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب‌ها می‌کنند.

تالاب‌های ارژن، پریشان، طشک، بختگان، کمجان، مهارلو، هفت برم، هیرم و هرم و دریاچه‌های پشت سد و آبگیر‌های فصلی در این برنامه پایش می‌شوند.

افراد داوطلب حائز شرایط فوق لازم است از طریق تلفن‌های اداره کل و تماس با اداره آموزش و مشارکت مردمی (داخلی ۱۰۱) حضور خود را در برنامه سرشماری سال جاری اعلام کنند.

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی هر ساله در دی ماه (ژانویه) در زیستگاه‌های آبی کشور و بسیاری از کشور‌های دنیا انجام می‌شود.

براساس آخرین گونه شناسی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ گونه پرنده آبزی، کنارآبزی، مهاجر، بومی و نیمه مهاجر در فارس شناسایی شده است.

استان فارس با داشتن بیش از ۱۱ تالاب دائمی و فصلی در کشور که از این تعداد ۵ تالاب بین المللی است، سالانه پذیرای ۷۰ گونه مهاجر از انواع پرندگان آب زی و کنار آب زی است.

در این سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع اردک ها، لک لک سیاه، اگرت کوچک و بزرگ، حواصیل، پلیکان خاکستری و باکلان، کشیم سانان و آبچیلک سرشماری می شوند که عمده این پرندگان، خاص مناطق سردسیر شمالی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار