سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون بیش از ۱۶۴ هزار نفر از ساکنان استان فارس، به این بیماری مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 12 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر اورنگ ایلامی، سه‌شنبه ۲۳ دی در جمع خبرنگاران گفت: با بررسی بیش از ۵۷۵ هزار نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس، از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تا امروز، تست ۱۶۴ هزار و ۱۷۹ نفر مثبت شده است.

او با بیان اینکه شمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته به کمترین میزان در مقایسه با هفته‌های قبل رسیده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس ثبت شده و آمار قربانیان این بیماری در فارس به ۳۰۷۴ نفر رسیده است.

ایلامی در عین حال گفت: از ۴۷۵ بیمار دارای علامت بستری در بیمارستان‌های استان فارس، حال ۹۶ بیمار وخیم گزارش شده است که این بیماران در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند؛ این تعداد نسبت به روزهای گذشته اندکی افزایش داشته است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه اضافه کرد: از کُل بیماران مبتلا به کرونای شناسایی شده در فارس، تاکنون ۱۵۹ هزار ۶۱۵ بیمار بهبود یافته‌اند که ۹۷ درصد بیماران با تست مثبت را شامل می‌شود.

ایلامی خاطرنشان کرد: در فارس هم مانند اکثر نقاط مختلف کشور روند کاهشی بیماری کووید۱۹ و کاهش بیش از ۸۰ درصدی موارد ورودی و بستری در بیمارستان ها را شاهد هستیم.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی شیراز گفت: علیرغم تداوم روند کاهشی تعداد مبتلایان و موارد بستری، رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است و تمام مردم همچنان با هوشیاری و دقت و حساسیت ویژه، به رعایت اصول بهداشتی توجه داشته باشند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار