خبرگزاری رویترز نوشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، قصد دارد اطلاعات جدیدی را در مورد ارتباط ایران با القاعده افشا کند.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 12 January 2021
به گزارش تابناک فارس: پمپئو در سخنرانی روز 12 ماه ژانویه (سه‌شنبه) خود در باشگاه ملی مطبوعات ایالات متحده، درباره ارتباط ایران با القاعده و اقدام ایران در پناه دادن به ابومحمد المصری، فرد شماره دو القاعده که در مرداد ماه در تهران کشته شد، اطلاعات جدیدی را ارائه خواهد کرد. پمپئو پیش از این نیز ایران را به ارتباط به القاعده متهم کرده، اما شواهد مشخصی در این باره ارائه نکرده بود.
 
شایان ذکر است که قبلا نیویورک تایمز گزارش داده بود که یکی از رهبران القاعده ، ابومحمد المصری، به درخواست ایالات متحده توسط عوامل اسرائیلی در تهران کشته شد. واشنگتن معتقد است که وی در حملات تروریستی سفارتخانه های ایالات متحده در تانزانیا و کنیا در سال 1998 نقش داشته است.
 
یک نشریه آمریکایی ادعا کرد که این فرد به نیابت از آمریکا توسط سازمان اطلاعات اسرائیل در تهران ترور شده است. وی معروف به ابو محمد المصری بود و نفر دوم القاعده نیز به حساب می آمد.
 
ايران همواره به ارتباط با القاعده متهم مي شود، در حاليکه القاعده در عمليات تروريستي 11 سپتامبر دست داشت و از 18 نفري که اين عمليات را انجام دادند 16 نفر از اتباع عربستان سعودي بودند.
برچسب ها: ترامپ ، القاعده ، پمپئو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار