امیرحسین جمشید‌ی: مالکان خود رو برای عضویت در این سامانه می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۲۰۰۸ ارسال کنند یا با شماره گیری #۲۰۰۸* و ارسال عدد ۹ در سامانه پیامکی عضو شوند.
کد خبر: ۹۳۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 13 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: قرار است برای کاهش میزان آلودگی هوا از طریق معاینه فنی خودرو، طرح پلاک خوان با هدف بهبود کیفیت هوا اجرایی شود.

امیرحسین جمشید‌ی از اجرای طرح LEZ و رصد مکانیزه خودرو‌های بدون معاینه فنی در محدوده شهر شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر ۷ دوربین به صورت آزمایشی، برای خواندن پلاک خودرو‌ها و بررسی شرایط معاینه فنی آن‌ها در سطح شهر شیراز فعال است.

وی با بیان اینکه خودرو‌ها در آلود گی هوای شیراز سهم ۳۵ درصد‌ی دارند، تصریح کرد: در آینده نزدیک و با عملیاتی شدن این طرح، چنانچه خودرویی بدون معاینه فنی بوده و پلاک آن توسط دوربین‌های نظارتی نصب شده در معابر رصد شود، مشمول جریمه شده و پلاک آن خودرو‌ها به سامانه سیمفا انتقال داده می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس اضافه کرد: در این سیستم برای مالکان خودرو‌های بدون معاینه فنی، پیامک جریمه ارسال می‌شود تا مالک خودرو نسبت به گرفتن معاینه فنی برای خودروی خود اقدام کند.

جمشید‌ی گفت: سرویس پیامکی سیمفا برای اطلاع رسانی آسان امور معاینه فنی راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: مالکان خود رو برای عضویت در این سامانه می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۲۰۰۸ ارسال کنند یا با شماره گیری #۲۰۰۸* و ارسال عدد ۹ در سامانه پیامکی عضو شوند.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: از امکانات سامانه پیامکی سیمفا، یاد آوری تاریخ انقضای معاینه فنی خودرو به مالک خودرو است. حدود ۱۰ روز قبل از انقضای معاینه فنی خودرو، پیامک یادآوری برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

جمشیدی تاکید کرد: جریمه خودرو‌های مذکور به صورت روزانه برای پلاک مورد نظر اعمال می‌شود و تا مادامی که معاینه فنی خودرو انجام نشود و مشخصات آن در سامانه سیمفا ثبت نشود، خودرو به صورت روزانه مشمول جریمه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ مرکز معاینه فنی در استان فارس فعال است و 2 مرکز جدید نیز در حال گرفتن مجوز است.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: هزینه معاینه فنی خودرو‌ها حدود ۴۰ هزار تومان اعلام شده، ولی خودرو‌های بدون معاینه فنی، مشمول جریمه‌ای چند برابر هزینه گرفتن معاینه فنی خواهند شد.

برچسب ها: خودرو ، آلاینده ، جریمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار