حمیدرضا شعبانی در خصوص آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا در مورد وضعیت فعالیت‌های مدارس و حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌ها از ابتد‌ای بهمن ماه در مدارس و با استناد به سخنان وزیر آموزش و پرورش، افزود: آموزش در دو پایه اول و دوم مقطع ابتدایی تمام مدارس شهر‌های زرد و آبی به صورت حضوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 13 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:حمیدرضا شعبانی در خصوص آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا در مورد وضعیت فعالیت‌های مدارس و حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌ها از ابتد‌ای بهمن ماه در مدارس و با استناد به سخنان وزیر آموزش و پرورش، افزود: آموزش در دو پایه اول و دوم مقطع ابتدایی تمام مدارس شهر‌های زرد و آبی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

در مدارسی که دانش آموزان در کلاس‌های درس این دو پایه بالاتر از ١٠ نفر هستند، لازم است دانش آموزان با برنامه ریزی مدیران مدارس، در روز‌های هفته توزیع شوند تا همه دانش آموزان از آموزش حضوری بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در مناطق با وضعیت آبی، همه مدارس چه ابتدایی و چه متوسطه که کمتر از ۵٠ نفر دانش آموز دارند، به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: در مناطق با وضعیت زرد و آبی، آموزش هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی نیز حضوری است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در بازگشایی مدارس، رعایت کامل شیوه نامه های بهد اشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری با تعداد تنها ١٠ نفر از دانش آموزان است.

شعبانی از مدیران مدارس خواست تا اول بهمن ماه د این زمینه برنامه ریزی کنند و با آگاه کرد خانواد ها، نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به اطلاع آنان برسانند.

به گفته این مسئول، هم اکنون هیچ یک از نقاط فارس در وضعیت قرمز و نارنجی نیست و تمامی نقاط استان با توجه به طبقه بند‌ی نرم افزار ستاد ملی کرونا، در وضعیت کم خطر یا آبی و زرد یا خطر متوسط قرار دارند.

مناطق و شهرستان‌هایی که در مناطق آبی استان قرار گرفته اند شامل: آباده، اقلید، مرودشت، بیضا، سپیدان، بوانات، سرچهان، سروستان، ارسنجان، بختگان، نی ریز، کوار، استهبان، فسا، داراب، زرین دشت، فراشبند، قیروکارزین مهر و لامرد است.

مناطقی که وضعیت زرد دارند شامل: خرم بید، پاسارگارد، رستم، ممسنی، کوه چنار، کازرون، شیراز، زرقان، خرامه، فیروزآباد، خفر، جهرم، خنج گراش و لارستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار