از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون هزار و ۴۶۹ مبتلا در شیراز جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۹۳۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 13 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام آخرین گزارش‌های مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس در ۲۴ ساعت گذشته، آمار تجمعی جانباختگان این بیماری را در شهر‌های مختلف استان بیان کرد.

دکتر عبدالرسول همتی با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس تا امروز بیست و چهارم دی، از افزایش آمار نمونه گیری‌های مربوط به شناسایی این بیماری به بیش از ۵۶۸ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

وی، بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۶۴ هزار و ۳۶۳ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۵۹ هزار و ۸۴۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی در ادامه با اشاره به بستری ۴۷۲ بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان، گفت: از این تعداد ۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.
وی با ابراز تاسف از جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اعلام کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به سه هزار و ۷۷ نفر در استان فارس افزایش یافته است.
دکتر همتی با اعلام آمار تجمعی جانباختگان استان فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۴۶۹ نفر از جانباختگان مربوط به شیراز، ۲۳۱ مورد مرودشت، ۱۱۹ مورد کازرون، ۷۵ مورد آباده، ۶۳ مورد داراب، ۴۸ ممسنی، ۴۵ مورد کوار، ۴۴ مورد اقلید، ۴۱ مورد نی ریز، سپیدان و استهبان هرکدام ۳۸ مورد، ۳۷ مورد لامرد، ۳۳ مورد زرقان، ۳۲ مورد خرامه، فیروزآباد و قیروکارزین هر کدام ۲۹ نفر، ۲۸ مورد خرم بید، رستم، پاسارگاد و ارسنجان هرکدام ۲۰ مورد، زرین دشت و سروستان هرکدام ۱۹ مورد، ۱۷ مورد بوانات، ۱۳ مورد بیضا، ۱۱ مورد کوهچنار، ۱۰ مورد مهر، پنج مورد فراشبند، بختگان و سرچهان هرکدام یک مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه روز‌های اخیر وضعیت خوبی را سپری می‌کنیم، اما این وضعیت شکننده است و پایدار نیست؛ از مردم خواست از عادی پنداری و سهل انگاری پرهیز کنند و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا به وضعیت باثبات‌تر و پایدارتری برسیم و در آینده روز‌های بهتری داشته باشیم.

 

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار