با قرار دادن پاها در آب گرم می‌توانید به گشاد شدن رگ‌های خونی و بهبود گردش خون در سراسر بدن کمک کنید. این شرایط خستگی را کاهش می‌دهد و برای کسب آرامش کل بدن مفید است.
کد خبر: ۹۳۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 13 January 2021

روشی ساده برای کسب آرامش پس از یک روز کاری طولانی قرار دادن پاها در آب داغ است. با انجام این کار و بدون اضافه کردن هیچ چیز دیگری احساس بهتری را تجربه خواهید کرد.
قرار دادن پاها در آب گرم می‌تواند به آب‌رسانی به پوست کمک کند، عضلات را تسکین دهد، و به بهبود درد نیز کمک کند. افزون بر این، شما می‌توانید پاهای خود را برای کاهش تورم و احتمال ابتلا به یک عفونت باکتریایی در محلول نمک فرنگی اصل قرار دهید.

فواید قرار دادن پاها در آب داغ
برای انجام این کار به تدارک خاصی نیاز نیست و می‌توانید یک ظرف را با آب داغ پر کرده و پاهای خود را برای چند دقیقه در آن قرار دهید. با ورود پاها به آب گرم، از همان ابتدا احساس بهتری در شما شکل خواهد گرفت. اگر این کار را به یک روتین روزانه تبدیل کنید از فواید بسیاری نیز برخوردار خواهید شد. مفید بودن انجام این کار هنگام صبح یا پیش از به خواب رفتن اثبات شده است.

تقویت کلیه‌ها و بهبود شرایط خواب
شما می‌توانید برای کاهش التهاب، بهبود گردش خون و تسکین سریع گرفتگی‌های عضلانی پاهای خود را در محلول نمک فرنگی اصل قرار دهید

قرار دادن پاها در آب گرم پیش از خواب شبانه احساس بهتری را در شما ایجاد خواهد کرد. با قرار دادن پاها در آب گرم در حدود ساعت 9 شب می‌توانید به بهبود انرژی کلیوی کمک کنید، زیرا مطالعات نشان داده‌اند که انرژی کلیوی در این زمان در کمترین میزان خود قرار دارد. با قرار دادن پاها در آب گرم می‌توانید به گشاد شدن رگ‌های خونی و بهبود گردش خون در سراسر بدن کمک کنید. این شرایط خستگی را کاهش می‌دهد و برای کسب آرامش کل بدن مفید است. همچنین، شما می‌توانید پاهای خود را برای چند دقیقه در آب گرم ماساژ دهید تا انرژی کلیوی تنظیم شود. پس از ماساژ پاها به رختخواب رفته و خوابی راحت را تجربه کنید.

بهبود انرژی صبحگاهی
شما می‌توانید پاهای خود را هنگام صبح در آب گرم قرار دهید تا سطوح انرژی خود را افزایش دهید. ممکن است پس از خواب شبانه احساس خستگی کنید، زیرا وضعیت خوابیدن شما می‌تواند بر گردش خون تأثیرگذار باشد. قرار دادن صبحگاهی پاها در آب گرم به بهبود گردش خون کمک می‌کند و به طور هم‌زمان سیستم غدد درون ریز را تنظیم می‌کند. این کار شرایط سیستم عصبی را نیز بهبود بخشیده و شما را برای آغاز روزی پرمشغله آماده می‌کند.

کمک به افراد مبتلا به آرتریت
با اضافه کردن فلفل سیاه، چوب دارچین و گیاه دارویی هونگ هوآ به آب می‌توانید قرار دادن پاها در آب گرم را به درمانی خوب برای دردهای آرتریت تبدیل کنید. افزون بر این، شما می‌توانید ریشه زنجبیل تازه را برای کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی به آب اضافه کنید.

نکته‌هایی که باید در زمان قرار دادن پاها در آب گرم رعایت کنید
ابتدا اطمینان حاصل کنید که آب بیش از اندازه داغ یا سرد نیست. به طور معمول، دمایی در محدوده 100 درجه فارنهایت (38 درجه سلسیوس) مناسب است. در این دما، باید پاهای خود را برای 20 تا 30 دقیقه در آب قرار دهید. برای حصول اطمینان از گرم باقی ماندن آب در این بازه زمانی بهتر است از یک ظرف چوبی استفاده کنید. ظرف باید به اندازه‌ای عمق داشته باشد که آب تا بالای مچ پاها را فرا بگیرد.

چه زمانی از انجام این کار پرهیز کنیم؟
قرار دادن پاها در آب داغ فواید مختلفی را ارائه می‌کند، اما در برخی شرایط خاص شاید بهتر باشد از انجام این کار پرهیز کنید:
اگر به یک مشکل قلبی، مانند فشار خون پایین یا آنژین، مبتلا هستید باید از قرار دادن پاها در آب داغ پرهیز کنید. اگر با وجود این شرایط به کار خود ادامه دهید ممکن است با احساس سبکی سر و حتی غش مواجه شوید.
اگر به دیابت مبتلا هستید بهتر است از قرار دادن پاها در آب داغ پرهیز کنید زیرا ممکن است حتی آب گرم نیز به سوختگی پوست منجر شود.
همچنین، زمانی که زیاد غذا خورده‌اید یا بسیار احساس گرسنگی می‌کنید از قرار دادن پاها در آب داغ پرهیز کنید.

گزینه‌های دیگر
روش‌هایی وجود دارند که می‌توانند قرار دادن پاها در آب داغ را کارآمدتر سازند. تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن مواد مناسب به آب و سپس قرار دادن پاها در آن است.

قرار دادن پاها در محلول نمک فرنگی اصل
با اضافه کردن فلفل سیاه، چوب دارچین و گیاه دارویی هونگ هوآ به آب می‌توانید قرار دادن پاها در آب گرم را به درمانی خوب برای دردهای آرتریت تبدیل کنید. افزون بر این، شما می‌توانید ریشه زنجبیل تازه را برای کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی به آب اضافه کنید

شما می‌توانید برای کاهش التهاب، بهبود گردش خون و تسکین سریع گرفتگی‌های عضلانی پاهای خود را در محلول نمک فرنگی اصل قرار دهید. نمک فرنگی اصل ترکیبی از سولفات و منیزیم است و بر همین اساس به کاهش تورم و دردهای مفصلی نیز کمک می‌کند. یون‌های کاهنده درد با جذب منیزیم توسط بدن ترشح می‌شوند. این شرایط به آرامش اعصاب و بهبود عملکرد عضلات منتج می‌شود. سولفات نیز به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.
قرار دادن پاها در محلول نمک فرنگی اصل برای افرادی که نگرانی بوی پای خود هستند نیز مفید است. همچنین، این محلول به از بین رفتن عفونت قارچی و رشد درست ناخن‌ها کمک می‌کند. پس از قرار گرفتن در محلول نمک فرنگی اصل، پوست خشک شما نیز احساس بهتری خواهد داشت.

روغن‌های اساسی
افزودن روغن‌های اساسی به آب داغ ممکن است فواید جالب توجه ای را به همراه داشته باشد. تنها افزودن چند قطره روغن اساسی می‌تواند فواید قرار دادن پاها در آب داغ را هرچه بیشتر افزایش دهد.
روغن چوب سدر: به لطف ویژگی‌های ضد قارچی و ضد عفونی کننده، افزودن این روغن به آب داغ می‌تواند برای بهبود بیماری پای ورزشکار و عفونت‌های دیگر مفید باشد.
روغن درخت سرو: یک دئودورانت طبیعی است و از ویژگی‌های ضد عفونی کننده بهره می‌برد که برای مقابله با تاول‌ها و بوی بد پا گزینه‌ای ایده آل است.
روغن جونیپر بری: با افزودن چند قطره از این روغن اساسی به آب داغ می‌توانید به بهبود دردهای عضلانی و آرتریتی کمک کنید.
روغن اسطوخودوس: با افزودن چند قطره از این روغن اساسی یک درمان طبیعی برای تسکین درد در اختیار شما خواهد بود.
روغن رزماری: این روغن اساسی دارای ویژگی‌های ضد عفونی کننده است و به کاهش خستگی عضلات کمک می‌کند.
روغن وینترگرین: یک آسپرین طبیعی است و از ویژگی‌های تسکین درد قوی بهره می‌برد.

زمانی که روغن‌های اساسی را به آب داغ اضافه می‌کنید می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن گیاهی یا شیر کامل نیز به آب اضافه کنید تا کارایی آن افزایش یابد. پاهای خود را برای حداقل 10 تا 15 دقیقه در آب قرار دهید و سپس آن‌ها را به خوبی خشک کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار