برخی از محققان معتقدند که خوردن یک وعده غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات ممکن است باعث خواب‌آلودگی در فرد شود. همچنین افرادی که وعده ناهار بیشتری می‌خورند، ممکن است خواب‌آلودگی بعدازظهر را بیشتر از کسانی که در ظهر کمتر غذا می‌خورند، تجربه کنند.
کد خبر: ۹۳۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 14 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایمنا: پرخوری در وعده ناهار باعث بالا رفتن قند خون می‌شود و ممکن است افت انرژی به دنبال آن رخ دهد. عوامل دیگری مانند خواب ضعیف در شب و نوشیدن آب و مایعات همراه با وعده غذایی، به خصوص در طول روز می‌توانند باعث خستگی بعد از خوردن غذا شوند.

 

راهکارهایی برای کاهش خستگی این است به جای خوردن وعده‌های غذایی زیاد، هر چند ساعت یک بار وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کمتری بخورید تا سطح انرژی شما حفظ شود. فردی که شب به اندازه کافی می‌خوابد کمتر دچار افت انرژی قابل توجهی بعد از ناهار می‌شود. انجام ورزش‌های سبک در طول روز، به ویژه بعد از غذا خوردن، به افراد کمک می‌کند احساس خستگی کمتری داشته باشند. در طول روز یک چرت کوتاه بزنید.

همچنین فراموش نکنید که قرار گرفتن افراد در معرض نور شدید پس از ناهار باعث خستگی می‌شود. از نوشیدن مایعات همراه وعده‌های غذایی خودداری کنید. اگر احساس خستگی بعد از وعده غذایی روی کیفیت زندگی شما تأثیر گذاشته، باید با پزشک صحبت کنید. علاوه بر این موارد نداشتن تحمل غذایی یا آلرژی غذایی، بیماری سلیاک، کم‌خونی و دیابت نیز می‌تواند باعث خستگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار