مدیر گروه آموزش و ارتقائ سلامت مرکز بهداشت استان گفت: مردم بر اساس نوع رفتارشان در مواجه با کرونا به دو گروه مختلف تقسیم می شوند.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 15 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر بهاره کبیری بیان داشت: گروه اول افرادی هستند بی تفاوت نسبت به رعایت پروتکل ها و فرامین بهداشتی که از نظر جامعه شناسی این گروه تا خود دچار بحران نشوند پندآموز نیستند. و گروه دوم نیز کسانی هستند که به نوعی دچار وسواس شده و در بررسی های متعدد مشاهده شده که برخی حتی از الکل و ضد عفونی ها برای داخل بینی استفاده میکنند و یا یک ضدعفونی پایه الکل به همراه دارند که در طول یک ساعت بالغ بر 100بار به دست های خود اسپری می زنند.

  وی اظهار داشت: درست که بنگریم هر دو گروه به نوعی دچار افراط شده و سلامتی آنها در معرض خطر می باشد بطوریکه گروه اول زیاده روی در عدم رعایت پروتکل ها و گروه دوم زیاده روی در رعایت پروتکل ها و برداشت اشتباه از پروتکل ها و رعایت آنها که تکرار این رفتارها ضرر سلامتی جسمی و روانی را به همراه دارد.  

مسئول کمیته آموزش همگانی طرح خانواده  و محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اهیمت کار آموزش و ارتقاء سلامت گفت حرفه ما ایجاب می کند روی رفتار هر دو گروه کار  و در همه امور جانب اعتدال را داشته باشیم.

  دکتر کبیری مهمترین راهکار گرفتار نشدن در افراط و تفریط کسب اخبار و اطلاعات از منابع موثق دانست و گفت: منبع موثق در کشور وزارت بهداشت و در استان ها دانشگاه علوم پزشکی می باشد. وی خاطر نشان کرد در مورد نمونه مثالی که در زمینه استفاده از الکل و محلول های پایه الکلی در داخل بینی و یا اسپری زدن هر لحظه به دست ها اتفاق افتاده یقین بدانید بر اثر کسب اطلاعات از منابع غیر موثق بوده است. 

این مقام بهداشتی نتیجه گیری کرد: آموزش نقش بسیار مهمی در تغییر رفتارها داشته و آموزش ها بایستی از طریق کانال های گسترده تر از فضای مجازی مثل صدا و سیما و رسانه های معتبر و توسط افراد صاحب نظر انجام شود./م

برچسب ها: کووید 19 ، ایلام ، افراط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار