مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از مردم دعوت کرد با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی استان برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۳۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 15 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسعود ترابی گفت: با شیوع کرونا، آمار اهدا کنندگان خون و تعداد مراجعان در استان فارس تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش یافته است و این روزها شاهد کاهش ذخایر خونی هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی برای ۷۲ بیمارستان در استان نیاز است، تصریح کرد: از مردم دعوت می شود با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی استان برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون فارس اظهارداشت: اهدای خون در شرایط کرونا، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی، ایجاد محافظ بین کارکنان و اهدا کنندگان و استفاده از وسایل یک بار مصرف است.

ترابی افزود: اهدا کنندگان در همان بدو ورود مورد تب سنجی با دستگاه‌های لیزری قرار می‌گیرند و به افراد بدون ماسک هم ماسک اهدا می‌شود و در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان باید کارت ملی به همراه داشته باشند، افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۵ سال است.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس گفت: در شهر شیراز پایگاه‌های قصردشت و نمازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار