ارجمند گفت: با شناسایی ۴۴ بیمار جدید در روز گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۲ هزار و ۷۲ نفر رسید.
کد خبر: ۹۳۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 15 January 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سیدمجید ارجمند»  از شناسایی ۴۴ بیمار کرونایی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ این تعداد بیمار با نمونه گیری از ۲۶۰ فرد مشکوک به کرونا شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا روز گذشته ۲۵ دی ماه مشاهده می شود که تعداد كل موارد مثبت به ۱۲ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز نمونه گیری بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان جهرم و یک مورد در خفر، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد كل نمونه های گرفته شده در شهرستان جهرم ۲۵ هزار و ۸۶۵ مورد بوده است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه خوشبختانه شمار بسیاری از مبتلایان کرونا در جهرم به بهبودی رسیده اند، گفت: تعداد كل بيماران بهبود يافته و از قرنطينه خارج شده تا روز گذشته ۱۱ هزار و ۹۱۰ نفر گزارش شده است.

 

این مسئول با اشاره به وضعیت بخش کرونا بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم، اظهار کرد: تعداد یک بیمار در روز گذشته از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: همچنین روز گذشته نیز تعداد ۲ بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

ارجمند به فوتی های ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر اشاره کرد که خوشبختانه روز گذشته مورد فوتی نداشتیم و مجموع تلفات ناشی از کرونا را از ابتدای شیوع بیماری تا کنون ۱۷۷ نفر بوده است.

 

وی تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم را ۱۳ نفر دانست و گفت: از این تعداد، ۱۰ بیمار در بخش های عمومی و سه بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین به بیماران در قرنطینه نیز اشاره کرد که تعداد آنها تا روز گذشته ۱۶۲ نفر بوده که تحت نظارت پزشکان و کادر درمان، طول دوره درمان خود را در قرنطینه خانگی سپری می کنند.

 

وی گفت: از همشهريان می خواهیم چنانچه دچار هر نوع علائم سرماخوردگی مانند گلو درد، ضعف و بی حالی، بدن درد، تب و سرفه شدند، بر اساس مثبت شدن ۹۰ درصد از نمونه ها فرض را بر بيماری كرونا گذاشته و به مدت ۱۴ روز از خانه خارج نشوند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان به کرونا مربوط به دورهمی ها است، عنوان کرد: مردم باید در شرایط موجود کرونایی مراقبت لازم را از خود و اطرافیان داشته باشند تا بتوانیم با لطف خداوند متعال این بیماری منحوس را کنترل کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با قدردانی از همت مردم در رعایت اصول بهداشتی خواستار تداوم این موازین در راستای کاهش میزان مبتلایان و هر چه زودتر زدوده شدن این بیماری از چهره جامعه شد و گفت: تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری بوده و از همشهریان می خواهیم با استفاده مداوم از ماسک و فاصله اجتماعی در هیچ تجمعی شرکت نکنند تا شاهد بالا رفتن شمار مبتلایان به این بیماری نباشیم.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار