مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به شرایط حساس اصفهان به لحاظ قرارگیری در مرکز کشور و جانشین تهران در مدیریت بحران، این استان یک فروند بالگرد امداد و نجات نیاز دارد.
کد خبر: ۹۳۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 15 January 2021

منصور شیشه‌فروش افزود: از سوی دیگر به لحاظ اینکه اصفهان در زمان وقوع حوادث در سال های اخیر به استان های دیگر امدادرسانی و ارسال امکانات کرده است نیازمند تقویت انبارهای امدادی است که این درخواست‌ها به جمعیت هلال احمر کشور داده شده است.

وی با اشاره به دایر بودن ۴۳ پایگاه امداد و نجات در جاده‌های بین شهری استان یادآور شد: در این راستا به افزودن ۱۳ پایگاه دیگر در جاده‌ها با مساعدت جمعیت هلال احمر نیاز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون ۲ فروند بالگرد در استان مستقر است که  یکی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و دیگری را هلال احمر دارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر دست کم ۱۲۰ هزار نفر امدادگر آماده و آموزش دیده در استان فعالیت دارد که دوره‌های آموزش امداد و نجات را فراگرفتند و در زمان وقوع حوادث فراخوان می‌شوند.

شیشه‌فروش با اشاره به برگزاری روز گذشته رزمایش ساعت صفر زلزله در شهرستان برخوار این استان گفت: به دلیل اینکه اصفهان در مرکز کشور و جانشین تهران در مدیریت بحران استان و از سویی برای امدادگیری از استان‌های همجوار در زمان وقوع حوادث این رزمایش برگزار شد.

وی ادامه داد: در این راستا رزمایش تمرینی آمادگی لحظه صفر با فعال کردن مراکز فرماندهی حادثه هشت استان همجوار شامل فارس، لرستان. قم. یزد. مرکزی، سمنان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و محک زدن تیم‌های امدادی برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اصفهان کماکان نیاز دارد تا در کنار امدادرسانی به استان های دیگر در زمان وقوع حوادث با هماهنگ کردن ظرفیت‌های استان های هم مرز از امدادرسانی آنها در صورت لزوم بهره‌مند شود.

وی یادآور شد: در رزمایش تمرینی روز گذشته مراکز مدیریت بحران تمامی شهرستان‌های استان به صورت دورمیزی فعال شدند تا به برنامه‌ریزی برای اقدامات خود، مطابق استانداردهای بین‌المللی بپردازند.

شیشه‌فروش افزود: در زمان حاضر مطالعات پهنه‌بندی لرزه‌خیزی اصفهان با همکاری شهرداری و دانشگاه اصفهان در حال پیگیری است تا انجام این مطالعات بتواند به مهندسان برای محاسبات آنها در هر منطقه کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار