گلایه شهروندان از متکدیانی که در معابر عمومی و چهارراه ها مزاحمت ایجاد می کنند از دیگر بخش های خطبه دوم نماز جمعه جهرم بود که حجت الاسلام مدبر در این زمینه، گفت: اگر متکدیان، افرادی نیازمند هستند وظیفه مسئولان است که به آنها کمک کنند؛ اما برخی از متکدیان به زور قصد گرفتن پول از مردم دارند.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 16 January 2021

 تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت زهرا (س)، گفت: یکی از درس هایی که حضرت زهرا به همه مسلمانان آموخت اما برخی شاگردان تنبلی بودند و نیاموختند درس ولایت محوری و دفاع از ولایت در حد جان بوده است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به ولایت محوری حضرت زهرا (س)، افزود: این بانوی اسلامی هر گاه احساس می کردند مصلحت ولی امر زمانش با مصلحت اندیشی خود متفاوت است تسلیم فرمان ولی زمان شدند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در روزهای سخت در کنار امام علی بوده است، بیان کرد: در روزگاری به سر می بریم که دستمان از ولی خدا کوتاه است امام به فرموده امام زمان (ع)، ولی فقیه نائب و حجت در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه رهبری انقلاب فردی شایسته بوده اما مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: رهبری انقلاب گاهی اوقات یک تنه به میدان آمده و خود را سپر بلا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در ماجرای خرید واکسن کرونا، رهبری انقلاب از خود مایه گذاشتند، گفت: این مهم درحالی انجام شد که بسیاری از افراد مسئول در این زمینه پیش از سخنان رهبری انقلاب هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به ولایت محوری سردار شهید «قاسم سلیمانی» و آیت الله «مصباح یزدی»، عنوان کرد: شهادت حضرت زهرا (س) با سالگرد سردار سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی واقع شده که این تقارن معنا دار است.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش در 27 دی ماه، تصریح کرد: این افراد که نماد غیرت و فتوت بودند انحراف در دین و توهین به مقدسات را بر نمی تافتند و در آخر نیز جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

 

حجت الاسلام مدبر با تصریح اینکه خون سردار سلیمانی پایمال نمی شود، عنوان کرد: شاهد آن هستیم که پس از شهادت سردار سلیمانی بر سر آمریکا و رئیس جمهورش چه بلاهایی آمده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان جهرم این افتخار را پیدا کرده که میزبان 2 شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: شهدا پاک هستند و هر جا دفن شوند آن سرزمین را نیز پاک و مقدس می کنند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به زمان تدفین این 2 شهید گمنام دفاع مقدس در صبح و عصر روز یکشنبه هفته آینده در دانشگاه جهرم و دارالقرآن امام علی (ع)، گفت: قبور شهدا مقدس بوده و پس از تدفین آنها نباید اتفاقاتی پیش بیاید که قداست این مکان ها از بین برود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سرمازدگی در هفته گذشته باغ داران جهرمی را با خسارت رو به رو کرد که در این راستا کشاورزان نیازمند حمایت مسئولان هستند، اظهار کرد: مسئولان باید در این زمینه یاری گر کشاورزان باشند و باغداران و کشاورزان نیز تلاششان را با نیت زکات انجام دهند و زکات مال خود را بپردازند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه همچنین قسمتی از درآمد باغداران باید صرف کارهای تحقیقاتی شود، گفت: با انجام تحقیقات باید نهال هایی که مناسب اقلیم شهرمان است توسعه داده شده و تغییر کشت نیز در تولیدات کشاورزی انجام شود.

 

گلایه شهروندان از متکدیانی که در معابر عمومی و چهارراه ها مزاحمت ایجاد می کنند از دیگر بخش های خطبه دوم نماز جمعه جهرم بود که حجت الاسلام مدبر در این زمینه، گفت: اگر متکدیان، افرادی نیازمند هستند وظیفه مسئولان است که به آنها کمک کنند؛ اما برخی از متکدیان به زور قصد گرفتن پول از مردم دارند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولان شهرستان از درآمد 730 هزار تومانی یک متکدی ظرف مدت چند ساعت خبر داده است، عنوان کرد: بر اساس فتوای برخی مراجع، تکدی گری از مصادیق لقمه حرام است و برای شهرمان زشت است که گاهی زن و دخترانی جوان در سطح شهر به تکدی گری می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار