مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: امروز تنها راه نجات این کشور سپردن مدیریت‌های خرد و کلان به دست انقلابیونی است که به خدا ایمان دارند، در راه خدا استقامت می ورزند و اهل ترس و تاثیرپذیری از قرابت‌ها نیستند.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام و المسلمین محمد استوار میمندی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه  طی سخنانی با برشمردن شاخصه‌های قیام فاطمی اظهار داشت: امروز حمایت از جریان انقلابی وظیفه همه ما است.

وی تاکید کرد: امروز تنها راه نجات این کشور سپردن مدیریت‌های خرد و کلان به دست انقلابیونی است که به خدا ایمان دارند، در راه خدا استقامت می ورزند و اهل ترس و تاثیرپذیری از قرابت‌ها نیستند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس ضمن تسلیت شهادت جانگداز صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: آنچه از سیره پیشوایان معصوم علیه السلام به ما رسیده سرتاسر اخلاق و تعالی انسانیت و حرکت در مسیر عبودیت است.

حجت الاسلام استوار میمندی نگاه تک بعدی به زندگی پیشوایان دینی را مسیری ناصحیح دانست و عنوان کرد: نگاه تک بعدی ابعاد شخصیت ائمه مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهد اما نگاهی جامع به همه ابعاد شخصیتی و آنها می‌تواند مسیر راه را روشن نگه دارد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه سلام الله علیها برای دفاع از ارزش‌های الهی و دفاع از استمرار بعثت پیامبر(ص) قیام کرد و این بزرگترین خدمت این بانو به دین خدا بود.

استوار میمندی در این باره اظهار داشت: قیام فاطمی قیامی بود که سبب روشن شدن مسیر امت اسلامی در همان ایام و در آینده شد.

وی افزود: انقلاب فاطمی برگرفته از رهنمودهای نبی اکرم بود همانگونه که انقلاب حسینی برگرفته از قیام حضرت زهرا بود.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس بیان داشت: اینها اخلاق به معنای واقعی است که انسان را در مسیر ربوبیت و اعتقاد حرکت می دهد، اینها همان دلایلی است که دشمن نمی‌خواهد ما آن ابعاد را ببینیم و در همان مرحله نخست متوقف شویم.

وی در ادامه با برشمردن شاخصه‌های انقلاب و قیام حضرت زهرا(س) اظهار داشت: اولین شاخصه فاطمی دین‌محور بودن است، حضرت صدیقه با نگاه اعتقادی به پروردگار و رسالت پیامبر و همچنین اعتقاد به امامت امیرالمومنین علیه السلام قیام کرد، بنابراین فرازهای ابتدایی خطبه فدکیه اوج محوری بودن توحید و پروردگار را می‌بینیم؛ اینها همان عواملی است که نقطه ایمان به نگاه توحیدی حضرت زهرا را در قیامی که در مقابل نفاق ایجاد کرد، نشان می‌دهد که این حرکت، به‌ عنوان بزرگترین قیام در مقابله با بزرگترین دشمن انبیا در عالم بود.

استوار میمندی دومین شاخصه را شناخت مسیر عنوان کرد و با تاکید بر اینکه حضرت زهرا سلام الله مسیر خود را به درستی شناخت، گفت: شناخت دشمن شاخصه سومی است که در طول قیام فاطمی بسیار موثر بود. چنانچه در سراسر این مسیر نورانی دشمن‌شناسی و آگاهی نسبت به نقشه دشمن را می بینیم به گونه ای که حتی در وصیت ایشان بحث تشییع و تکفین و تدفین به درستی عنوان می‌شود تا دست دشمن را از نقشه‌ها خنثی کند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس، شجاعت حضرت زهرا را یکی دیگر از شاخص‌های قیام فاطمی عنوان کرد و افزود: در قیام فاطمی دفاع از ارزش‌های الهی ذره‌ای ترس در وجود این حضرت راه پیدا نکرد؛ چرا که جان خود، سلامتی خود و اعتبار و آبروی خود را در راه دفاع از ارزش‌های الهی وقف کرد پس شجاعت ویژگی بارز قیام فاطمی است.

او بصیرت را یکی دیگر از این شاخص‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان اگر بصیرت نداشت هیچ گاه در آن شرایط فتنه گون در دفاع از حریم ولایت موفق نمی‌شد؛ چرا که عنصر بصیرت شرط لازم برای آگاه بودن و روشنگری کردن نسبت به فتنه است.

ولایت محور بودن قیام فاطمی شاخصه بعدی بود که حجت الاسلام استوار میمندی به آن اشاره و اظهار کرد: توحید منهای ولایت و اخلاق منهای ولایت معنا ندارد و هرکس به سوی ولایت حرکت کند می‌تواند به توحید دست یابد.

وی آخرین ویژگی را استقامت در راه حق دانست و یادآور شد: بدون شک شرط پیروزی در راه حقیقت و توحید استقامت است که می‌توان به عنوان یکی از شاخص‌های مهم قیام فاطمی به آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار