مدیر بنیاد مسکن خنج طرح اسکان عشایر را یکی از طرح هایی دانست که با رضایت و همراهی عشایر در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: احمد عبدالهی در نشست بررسی مشکلات عشایر کرانی شهرستان خنج بر مشارکت بنیاد مسکن برای تامین زمین و اسکان عشایر این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه از همه ظرفیت های قانونی بهره گیری خواهد شد.

وی طرح اسکان عشایر را یکی از طرح هایی دانست که با رضایت و همراهی عشایر در حال اجرا است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خنج در این باره افزود: اداره امور عشایر نسبت به ارسال لیست عشایر واجد شرایط اقدام کند تا بنیاد مسکن نیز با واگذاری زمین مسکونی در سایت اسکان مصوب شده اقدام به عمل اورد.

وی گفت: با پرداخت تسهیلات کم بهره بهسازی مسکن روستایی، عشایر غیور نسبت به ساخت و ساز واحد مسکونی و اسکان دائم خود اقدام می نمایند.

عبدالهی خاطر نشان کرد: از طرفی با توجه به گزارش امور عشایر با تامین اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان کار آبرسانی به این سایت با پیشرفت فیزیکی ٧٠ درصد در حال انجام است.

وی ادامه داد: اسکان عشایر، یکجانشین شدن عشایری است که درحال کوچ فصلی، از محلی به محل دیگر برای امرار معاش، در تکاپو هستند. اسکان گروه های عشایری راهبرد پذیرفته شده برای حل مشکلات عشایر است.

عبدالهی افزود: طرح اسکان عشایر از جمله طرح هایی است که بعد از انقلاب اسلامی با رضایت عشایر به اجرا درآمده و در هر دوره حساسیت های زیادی به همراه داشته استغ لذا بررسی تاثیر اسکان عشایر بر زندگی اقتصادی، اجتماعی و معیشت عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است و بنیاد مسکن در این زمینه از ظرفیت های قانونی استفاده می کند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خنج این شهرستان را از جمله مناطق عشایر نشین استان فارس ذکر کرد که در فصول قشلاق پذیرای شمار زیادی از عشایر قشقایی و ایلات و طوایف دیگر است و گفت: عشایر شهرستان خنج نقشی بی بدیل در رونق اقتصادی و اجتماعی این شهرستان دارند.

برچسب ها: مسکن ، عشایر ، زمین ، کوچ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار