سید باقر احمدی پیرامون مباحث مطرح شده در مورد افزایش نرخ برق مصرفی و همچنین امکان بروز خاموشی اظهار داشت: برنامه خاموشی منتشر شده در شبکه های اجتماعی شایعه بوده و مربوط به تابستان دو سال گذشته است و امسال خاموشی را در شهر شیراز و استان فارس شاهد نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: در پی بروز مشکلاتی در حوزه انرژی و خاموشی‌هایی که بعضا در برخی نقاط کشور رخ داده است، موضوع را از سوی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز پیگیری کردیم.

سید باقر احمدی پیرامون مباحث مطرح شده در مورد افزایش نرخ برق مصرفی و همچنین امکان بروز خاموشی اظهار داشت: برنامه خاموشی منتشر شده در شبکه های اجتماعی شایعه بوده و مربوط به تابستان دو سال گذشته است و امسال خاموشی را در شهر شیراز و استان فارس شاهد نخواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف ۱۰ درصدی انرژی توسط مردم افزود: برودت دما عامل اصلی در ایجاد این مشکل در سطح کشوری است و همچنین استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی نیز یکی از عواملی است که به این موضوع دامن زده است.

احمدی با اشاره به اینکه در سطح کشور برای معرفی افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال کرده‌اند هدیه ۲۰ میلیونی تعیین شده است، تصریح کرد: ماینرهای استفاده شده در این مراکز میزان برق مصرفی‌شان بسیار زیاد است که متاسفانه برخی در این راستا از تعرفه های خانگی و کشاورزی استفاده می‌کنند در حالی که مجوز قانونی برای استخراج ارز دیجیتال باید با نرخ صادراتی برق صادر شود و همچنین ماینرها از سوی گمرک وارد شده و از طریق منطقه ویژه اقتصادی پیگیری شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه برای برق مصرفی واحدهای صنعتی سوبسید اختصاص داده می‌شود گفت: ما باید الگوی مصرف برق را مدیریت کنیم و هر جا متوجه مصرف بی رویه برق و افزایش بهای برق مصرفی شویم به سراغ آنها رفته و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم چنانچه تاکنون نیز واحدهای متخلف بسیاری در راستای استخراج ارز دیجیتال کشف شده اند.

وی افزود: تعداد مراکز کشف شده در شیراز ۵۲ مورد و تعداد ماینرهای کشف شده ۳۰۰ مورد بوده است که جمعا دو میلیون و ۳۰۰ هزار کیلو وات ساعت مجاسبه شده است، همچنین جمع کیلو وات ماینرهای کشف شده ۱.۵ MW بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز به ویژه در مورد مشترکین خانگی و تجاری تحویل گاز به نیروگاه‌ها با مشکل رو به رو می‌شود، اظهار داشت: ۷۰ درصد مشترکین مصرف گاز کشور را مشترکین خانگی و تجاری تشکیل می دهند که این عدد در کشورهای دیگر مربوط به واحدهای صنعتی است به این معنا که میزان گاز مصرفی صنعتگران حدود ۷۰ درصد و مصارف خانگی و تجاری ۳۰ درصد باقی مانده را تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه در کشور ما اتلاف انرژی قابل مقایسه با هیچ کجای دنیا نیست.

احمدی تاکید کرد: منابع انرژی محدود بوده و مهم‌ترین کار مصرف بهینه و مدیریت مصرف انرژی است به گونه‌ای که در فصل زمستان دمای بین ۱۹ تا ۲۱ درجه برای محیط مناسب است. در این زمینه کاهش روشنایی راهروها و پارکینگ‌ها، عایق‌بندی درب و پنجره‌ها و پوشیدن لباس گرم کمک شایانی به صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه منابع انرژی به هم متصل هستند، یاداور شد: برای تامین برق از سوخت گاز در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود و لذا با صرفه‌جویی ده درصدی در مصرف انرژی برق و گاز چراع هیچ خانه و یا صنعتی خاموش نخواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق فارس تاکید کرد: کاهش یک درجه دما در فصل زمستان یا خاموش کردن یک عدد لامپ می‌تواند ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی کند، همچنین به لحاظ زیست محیطی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و محیط زیست امن تری را برای ما رقم می‌زند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار