رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت مردی میانسال، مبنی بر مشاهده آگهی فروش خودرو ۲۰۶ در یکی از سایت‌های واسطه گر موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های خرید و فروش با یک آگهی تحت عنوان فروش خودرو ۲۰۶ زیر قیمت بازار برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگو تماس تلفن متقاضی نبوده است.

وی گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی و تخصصی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از مردم خواست در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار