مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت :سرمای شدید و کم سابقه دی ماه ۹۹ افزون بر ۱۴۷ میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۳۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 18 January 2021

تابناکفارس به نقل از ایرنا: حسن مرادی،  اظهار داشت: بر اساس ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی، این میزان خسارت به محصولات حدود ۲۱۰ هکتار باغ مرکبات و ۳۰ هکتار محصولات زراعی از جمله گندم و جو وارد شده است.

وی افزود: میزان خسارات وارده به کشاورزان و باغداران گراش با توجه به نوع محصول و سن درختان، بین ۳۰ تا ۴۵ درصد برآورد شده است.

مرادی، با تاکید بر ضرورت و اهمیت بیمه محصولات کشاورزی، بیان کرد: زیان‌های وارده به آن دسته از باغداران و کشاورزانی که محصولات آنها زیر پوشش بیمه قرار دارد پرداخت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از باغ‌ها و مزارع خسارت دیده شهرستان گراش ، زیر پوشش بیمه نیستند، گفت: هم اینک در حال رایزنی با فرماندار این شهرستان و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برای کمک به این کشاورزان خسارت دیده هستیم تا در صورت تایید و تخصیص اعتبار، خسارت وارده به این کشاورزان و باغداران نیز پرداخت شود.

به گفته مرادی، بیش از ۵۰ درصد محصولات زراعی و باغی این شهرستان نیز با همت کشاورزان و به سبب استفاده آنها از پوشش مناسب برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات، خسارت ندیده است.

وی اضافه کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، سیل و بروز خسارات، بهره‌برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند و ضمن زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات نیز برخوردار شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش ادامه داد: میزان سطح زیر کشت محصولات صیفی و جالیزی در این شهرستان حدود یک هزار و ۷۰۰ هکتار است و سالانه افزون بر ۵۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی در فصول مختلف سال در این منطقه برداشت می‌شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت‌های اینگونه محصولات در بازار دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است. این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: سرما ، خسارت ، کشاورزی ، گراش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار