دکتر اورنگ ایلامی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: آمار مبتلایان و بستری در شهرهای گرمسیری استان فارس با توجه به افزایش مسافرت‌ها، رو به فزونی است و این موضوع باید به صورت ویژه بررسی و در مورد آن چاره‌اندیشی شود.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 19 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دوشنبه در دویست و چهل و هشتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش سفرها به نقاط جنوبی کشور در روزهای تعطیل گذشته، اهمیت تشدید نظارت‌ها بر مراکز و اماکن تفریحی استان فارس را ضروری دانست.

دکتر مهرزاد لطفی، با توجه به رفت و آمد مسافران و عبور از استان فارس به ویژه از استان‌های همجوار، بر ایجاد محدودیت‌ها در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی، با تاکید بر اینکه کرونا تمام نشده است، اظهار داشت: عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، سبب پیک مجدد کرونا در استان فارس و افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، بر اهمیت اطلاع رسانی بیشتر به مردم در زمینه رعایت مسائل بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و همچنین اجتناب از مسافرت‌های غیرضروری تاکید و بیان کرد: میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در استان فارس روند رو به افزایش دارد.

دکتر عبدالرسول همتی، با اشاره به برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های مختلف در اداراه‌ها و سازمان‌ها افزود: نهادها و سازمان‌ها باید الگوی جامعه باشند، بنابراین در برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های مختلف لازم است به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بیشتر توجه شود.

بهبودی بیش از ۱۶۰ هزار بیمار کووید۱۹ در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین در مورد آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز (بیست و نهم دی ماه ۹۹) گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در این استان بیش از ۵۸۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که با بررسی این نمونه‌ها، ۱۶۶ هزار و ۱۳۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی اضافه کرد: هم اکنون ۵۵۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۹۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت های ویژه (ICU) تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان داشت: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، ۱۶۰ هزار و ۷۴۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها و یا ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی افزود: متاسفانه سه نفر در روز گذشته (بیست و هشتم دی ماه ۹۹) در استان فارس به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با احتساب آنها شمار جانباختگان این ویروس در این استان از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون به سه هزار و ۹۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: ویروس کرونا همچنان در جامعه در حال چرخش است اما هنوز محو نشده است، به همین سبب از همگان درخواست می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان با جدیت رعایت کنند تا از این وضعیت شکننده به یک وضعیت پایدار برسیم.

شمار مبتلایان به کرونا در شهرهای گرمسیری فارس رو به افزایش است

دکتر اورنگ ایلامی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: آمار مبتلایان و بستری در شهرهای گرمسیری استان فارس با توجه به افزایش مسافرت‌ها، رو به فزونی است و این موضوع باید به صورت ویژه بررسی و در مورد آن چاره‌اندیشی شود.



برچسب ها: کرونا ، فارس ، زنگ خطر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار