معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند سال جاری و روستا و عشایر از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز می شود گفت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز و به مدت ۷ روز ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 19 January 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰ افزود: ثبت نام داوطلبان شرکت کننده در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری نیز از ساعت ۸ صبح روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت ۷ روز ادامه می یابد.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: بر اساس تبصره ۳ ماده ی ۳۰ قانون انتخابات شورای اسلامی شرکت داوطلبان در انتخابات شوراها منوط به عدم سوء پیشینه است.

وی ادامه داد: طبق تقویم ستاد انتخابات، صدور گواهی عدم سوء پیشینه از تاریخ ۲۰ آذر امسال با حضور در دفاتر خدمات قضایی و یا از طریق سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی شروع شده است؛ لذا داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر می بایست نسبت به دریافت عدم سوء پیشینه خود اقدام و در هنگام ثبت نام آن را ارایه کنند.

حسنی تصریح کرد: متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری نیز از ۱۶ دی ۹۹ می‌بایست از طریق سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت عدم سوء پیشینه خود اقدام و در روز ثبت نام آن را ارائه کنند.

معاون استاندار فارس خاطر نشان ساخت: شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان اظهار داشت: مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه ها و سازمان ها و ادارات دولتی و سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد از عضویت در شوراها اسلامی سراسر کشور محرومند مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

حسنی اضافه کرد: شهرداران و معاونین آنان، بخشداران، مدیران‌کل ادارات استانداری، مدیران‌کل، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستان‌ها، دادیارها، بازپرس‌ها، قضات، روسای دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی) و رؤسای شعب آنها، روسای بانک‌ها، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی، رئیس و اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی کشاورزی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری، رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلا، روسا، سرپرستان و معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابت شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 

 

برچسب ها: ثبت نام ، شورا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار