پدیده سگ‌های بی‌خانمان یا ولگرد در شهرستان پاسارگاد طی چند سال اخیر به شکل نگران‌کننده‌ای سلامت شهروندان و نظم شهر را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 19 January 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: سلامت شهروندان و جامعه یکی از اصلی ترین وظایف و اولویت‌های اصلی مسوولان در هر شهر و استان کشور است.

پدیده سگ‌های بی‌خانمان یا ولگرد در شهرستان پاسارگاد طی چند سال اخیر به شکل نگران‌کننده‌ای سلامت شهروندان و نظم شهر را هدف قرار داده است این در حالی است که سابقا فقط بخش‌های حاشیه‌نشین یا روستایی شهر شاهد حضور سگ‌های ولگرد و بعضاً بیمار و گرسنه بود ولی هم اکنون نقاط مرکزی شهر هم مبتلای به این معضل شده است که با افزایش این تعداد سگ‌های بلاصاحب آمار گازگرفتگی در طی ماه‌ها و روزهای اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و گزارش‌های متعددی از طرف شهروندان مبنی بر حضور آزاردهنده این حیوانات در گله‌های چندتایی در مناطق مختلف شهر گزارش شده است.

صالحی شهروند پاسارگادی ساکن شهرک فاطمیه با گلایه شدید از وضعیت فعلی سگ‌های ولگرد در شهرستان گفت: برادرم روز گذشته هنگام بازگشت به منزل در وسط شهر، اطراف کانون شهید فهمیده مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته و به شدت آسیب به وی وارد شده است که میزان و عمق پارگی و جراحت در پا چندین بخیه به همراه داشته است.

 

یکی دیگر از شهروندان شهرستان پاسارگاد ساکن در شهرک چهل هکتاری می‌گوید: سگ‌های ولگرد اینجا فراوان وجود دارد، شب که می‌شود گله‌ای حرکت می‌کنند و به دنبال غذا می‌گردند.

تعدادشان هم روز به روز بیشتر می‌شود‌، بعضی اوقات که برای خرید بدون خودرو بیرون می‌روم، از ترس آن‌ها مسیرم را عوض می‌کنم و بارها مورد حمله این سگ‌های ولگرد قرار گرفتم که تعجب می‌کنم چرا با وجود افزایش جمعیت این سگ‌ها که باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است، تاکنون نهادهای مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع‌آوری این حیوانات در سطح شهر پیدا نکرده‌اند و روز به روز وضعیت غیرقابل تحمل و حادتر می‌شود.

شهروند دیگری اعتقاد دارد: اگر اقدامی جدی و اصولی برای جمع‌آوری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد انجام نشود، هر روز پیشگیری و مقابله با حیوان‌گزیدگی و کنترل بیماری هاری مشکل‌تر خواهد شد.

شهروندان حامی حقوق حیوانات مخالف نحوه اتلاف سگ‌ها با اسلحه شکاری

در سال‌های اخیر اتلاف سگ‌های ولگرد به صورت اسلحه شکاری بوده است که اعتراض مردم و حامیان حقوق حیوانات را به دنبال داشته و این افراد اعتقاد دارند اتلاف باید به شکل صحیح انجام شود و خشونت علیه حیوانات پسندیده نیست که روش‌های مناسب دیگر همواره مورد مطالبه شهروندان پاسارگادی بوده است.

لزوم راه‌اندازی سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب در شهرستان به شدت احساس می‌شود

راه‌اندازی و احداث سایت نگهداری سگ‌های ولگرد یکی از معقول‌ترین، روشهای رفع این معضل بزرگ در شهرستان است که به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم آماده نبوده و اعتبارات کافی در این زمینه وجود نداشته اقدامی در این راستا انجام نشده است که نتیجه آن وضعیت غیر قابل تحمل این روزهای شهرستان است که لازم است هرچه زودتر مسوولان مربوطه نسبت به رفع آن تصمیمات جدیدی اتخاد و اجرا کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار