التهاب لثه نخستین مرحله بیماری لثه است که باعث تورم، قرمزی، درد و خونریزی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 19 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: التهاب لثه نخستین مرحله بیماری لثه در نظر گرفته می‌شود که باعث تورم، قرمزی، درد و خونریزی خواهد شد. افراد بسیاری از عفونت لثه رنج می‌برند که برای درمان آن به جای بسیاری از دارو‌های مسکن می‌توان به برخی از روش‌های طبیعی متوسل شد.

در این گزارش با ۸ درمان خانگی برای رهایی از تورم لثه آشنا خواهید شد:

زردچوبه
زردچوبه حاوی درصد زیادی کورکومین است که یک ماده آنتی اکسیدان و ضد التهاب به شمار می‌رود و در کاهش درد موثر است. همچنین به درمان التهاب لثه مزمن و جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری زردچوبه، یک و نیم قاشق چای خوری روغن و همین میزان نمک را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و لثه‌ها و دندان‌ها را با آن ماساژ دهید.‌ می‌توانید خمیری متشکل از زردچوبه و کمی آب تهیه کرده و با استفاده از یک برس نرم دندان‌ها را با آن مسواک بزنید.

 

آلوئه ورا
آلوئه ورا دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب است که باعث می‌شود عفونت و التهاب لثه را درمان کند.

علاوه بر این، آلوئه ورا اثر خنک کننده و تسکین دهنده‌ای را بر روی لثه‌های شما ایجاد می‌کند و می‌توانید حداقل ۳ بار در روز به مدت ۳۰ ثانیه ژل آلوئه ورا را روی لثه‌های متورم بمالید. این گیاه حاوی خواصی است که به مبارزه با بیماری لثه و کاهش پلاک کمک می‌کند.

روغن نارگیل
روغن نارگیل به عنوان یک درمان طبیعی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و مالش روغن یکی از بهترین روش‌ها برای درمان التهاب لثه است.

در روش روغن کشیدن، روغن را برای حدود ۳۰ دقیقه در دهان خود حرکت دهید، زیرا به شما کمک می‌کند تا با تجمع پلاکی که باعث التهاب لثه می‌شود، مبارزه کنید.

برای این کار، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل را در دهان خود قرار دهید، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در دهان حرکت داده و سپس بیرون بریزید. مهم است که قبل از مسواک زدن یک لیوان آب بنوشید.

آب نمک غرغره کنید
غرغره با آب نمک ولرم برای بسیاری از مشکلات دندانی مفید است و می‌تواند التهاب لثه را تسکین دهد.

این درمان طبیعی بسیار مفید است، زیرا نمک حاوی خواص ضد قارچ و ضد باکتری است که به درمان التهاب و بسیاری دیگر از عفونت‌های دهان نیز کمک می‌کند. فقط نصف قاشق چای خوری نمک را در نصف فنجان آب گرم ریخته و برای چند دقیقه غرغره کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن چند منظوره است که حاوی خواص بسیار مفید ضد باکتریایی، ضد انگلی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است که می‌تواند به درمان التهاب لثه کمک کند.

این روغن معطر به درمان بسیاری از عفونت‌های پوستی دیگر نیز کمک می‌کند. روغن درخت چای علاوه بر تورم، به تسکین سریع درد نیز کمک می‌کند. فقط چند قطره از آن را برداشته و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. این دستور را حداقل دو بار در روز به مدت یک هفته تکرار کنید. این یک درمان طبیعی بسیار مفید برای درمان التهاب لثه خواهد بود.

 

میخک
میخک یکی از گیاهان طبیعی و موثر در درمان عفونت‌های لثه و پاکسازی دهان است، زیرا حاوی آنتی اکسیدان است که به سرعت درد را تسکین می‌دهد.

سه حبه میخک را بجوید یا لثه‌ها را با روغن میخک ماساژ دهید و حدود یک دقیقه روی لثه بگذارید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

برگ گواوا
معروف است که برگ‌های گواوا دارای خواصی است که به درمان التهاب لثه کمک می‌کند. این برگ مدتهاست که توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود و کارآیی آن در درمان مشکلات دهان اثبات شده است. برگ گواوا حاوی خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که به پیشگیری و درمان پلاک نیز کمک می‌کند.

جوش شیرین
جوش شیرین به کاهش خطر پوسیدگی دندان کمک می‌کند و به طور طبیعی لثه‌ها را تمیز می‌کند. همچنین در جلوگیری از عفونت نیز مفید است به طوری که می‌توانید یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. مخلوط را به مدت ۲ دقیقه روی لثه قرار دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

برچسب ها: تورم لثه ، راهکار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار