مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس اظهار کرد: متأسفانه روز به روز شاهد افزایش اختلالات کلیوی در سطح استان هستیم که در یکسال گذشته این بیماری در سطح استان یک و نیم برابر شده است.
کد خبر: ۹۳۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 19 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: عبدالحمید کشاورز ظهر سه شنبه در جلسه آغاز به کار انجمن حمایت از بیماران کلیوی در شهرستان لامرد با اشاره به فرهنگ سازی اهدای عضو، بر آموزش، یادگیری، و پیشگیری این مهم تاکید کرد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس اظهار کرد: متأسفانه روز به روز شاهد افزایش اختلالات کلیوی در سطح استان هستیم که در یکسال گذشته این بیماری در سطح استان یک و نیم برابر شده است.

وی افزود: مردم می‌توانند هر شش ماه یک بار با انجام آزمایشات از به وجود آمدن این بیماری جلوگیری کنند.

کشاورز افزود: شش درصد جمعیت استان فارس به این بیماری مبتلا هستند، که ۲۵۰۰ نفر دیالیزی و بیش از پنج هزار نفر بیماری کلیوی را شامل می‌شود

عضو هیئت مدیره انجمن خیریه بیماران کلیوی ایران گفت: هزینه هر بیمار در دوره پنج ساله بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم ناراحت کننده است.

او گفت: هم اکنون در سطح استان فارس، بیش از ۳۰ مرکز دیالیز داریم، که این نشانگر افزایش افراد مبتلا به دیالیز است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان لامرد بیش از ۶۰ نفر بیمار دیالیزی دارد تصریح کرد: از همه مسئولان و کسانی که تریبون به دست دارند استدعا داریم در بحث اهدا عضو فرهنگ سازی کنند.

 

کشاورز با اشاره به اینکه یک جسد با اهدای تا هشت عضو، به زندگی چندین نفر ادامه حیات می‌دهد، خاطرنشان کرد: در اهدای عضو، شیراز در جایگاه اول و سپس شهرستان داراب در مقام دوم استان است و امیدواریم با همکاری مردم، مسئولان، آموزش و آگاه سازی شهروندان، لامرد نیز به جایگاه مطلوبی برسد.

او با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با خیرین نیز در این زمینه صحبت شود خاطرنشان کرد: پیشگیری، آموزش، و آگاه سازی کنیم و این مهم را سرلوحه کارمان قرار دهیم تا کمتر شخصی به این بیماری مبتلا شود.

کشاورز تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان به این بیماری به دلیل عدم توجه به کنترل فشار خون و دیابت است و نامرتب خوردن داروها نیز باعث به وجود آمدن مشکل برای کلیه می‌شود.

کشاورز افزود: در سراسر کشور ۱۷۶ شعبه داریم که یک کانال‌های ارتباطی برای خیرین ایجاد کرده و امیدواریم لامرد نیز جز شهرستان‌های الگو در کشور مطرح شود.

در ادامه حجت الاسلام علی حسین زاده امام جمعه لامرد خاطرنشان کرد: پزشکان در بحث کرونا خوش درخشیدند و یک وفاق خوبی شکل گرفت و بسیج هم با تمام توان وارد صحنه شد و از این ظرفیت عظیم نیز می‌توان به خوبی استفاده کرد.

وی به ضرورت این تشکیلات اشاره کرد و گفت: تشکیل چنین انجمن‌هایی جدی است و باید جز محور باشند و کارگروه هایی نیز در روستاها وشهرها انجام شود، و این سمن‌ها در سطح روستا و شهرها به وجود آید.

حسین زاده گفت: این کار خداپسندانه و جامعه پسندانه ای است که باید علمی و به صورت شبکه ای کار کرد، و آموزش در دل مساجد آورده شود.

در پایان این مراسم مصطفی قاسمی به صورت رسمی بعنوان مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی معرفی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار