جوکار گفت: یک سوم باغات جهرم بین ۱۰ تا ۵۰ درصد و در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان بر اثر سرمازدگی دچار خسارت شده اند.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علی جوکار»، در جلسه مدیریت بحران شهرستان جهرم گفت: سرمازدگی خسارت زیادی به کشاورزان شهرستان جهرم وارد کرد اما حدود ۸۰ درصد محصولات برداشت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه یک سوم باغات بین ۱۰ تا ۵۰ درصد و در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند، افزود:‌ به علت عدم استقبال کشاورزان تنها ۱۰ درصد مشمول بیمه هستند و بقیه خسارات از محل بودجه حوادث غیر مترقبه اعمال می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم ادامه داد: تلاش جهاد کشاورزی حمایت از کشاورز است اما گرانی نهاده ها مشکلات زیادی ایجاد کرده و بعضا شاهد عرضه سموم و کودهای تقلبی در بازار هستیم.

 

وی همچنین خواستار تقویت هواشناسی در شهرستان شد و بیان کرد: در سرمازدگی قبل متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی انجام نشد.

 

محمد حسینی کارشناس ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی جهرم نیز در این جلسه گفت: سردی هوا نسبت به موج سرمای قبلی کمتر است و نهایت کاهش دما در روزهای پنج شنبه و جمعه شاهد هستیم.

 

وی بیان کرد: در روز شنبه نیز شاهد استقرار ابر در آسمان جهرم البته بدون بارش هستیم.

 

حسینی با اشاره به اینکه این سرما احتمالا از ۱۰ بهمن ماه کمتر می شود، خاطرنشان کرد: از نیمه اسفند ماه شاهد بارش خواهیم بود اما نکته قابل توجه بروز ناگهانی و تنش های دمایی است.

 

وی ادامه داد: همچنین در بارش ها نیز به سمتی پیش رفتیم که در زمان کوتاه مدت شاهد بارش زیادی خواهیم بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

برچسب ها: سرما زدگی ، خسارت ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار