محسن علیزاده برای بازگشت آرامش به بازار بورس، دولت و در راس آن رئیس جمهوری، باید همانگونه که مردم به سرمایه‌گذاری به بازار بورس دعوت کردند، اکنون نیز با مردم سخن گفته و ضررهای وارده به سهام‌داران را جبران کنند.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 20 January 2021

محسن علیزاده در گفتگو با فارس اظهار داشت: برای بازگشت آرامش به بازار بورس، دولت و در راس آن رئیس جمهوری، باید همانگونه که مردم به سرمایه‌گذاری به بازار بورس دعوت کردند، اکنون نیز با مردم سخن گفته و ضررهای وارده به سهام‌داران را جبران کنند.

تابناک فارس به نقل از فارس: نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات اخیر در بازار بورس ایران، گفت: رئیس سازمان بورس روز گذشته در شورای عالی بورس استعفای خود را اعلام کرد که استعفای وی نیز مورد پذیرش قرار گرفت و ظرف ۱۵ روز آینده رئیس جدید معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عدم همکاری دولت در بهبود بازار سرمایه یکی از دلایل استعفای حسن قالیباف از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار است، اذعان داشت: در کنار عدم همکاری دولت در بازار سرمایهف انتقاد از عملکرد نامناسب وی نیز یکی از دلایل استعفای او است.

علیزاده با تاکید بر جلب اعتماد مردم توسط رئیس جمهوری در دعوت به خرید سهام اظهار داشت: همانگونه که دولت از مردم دعوت کرد تا به بازار بورس به‌عنوان بازاری مطمئن ورود کنند، امروز نیز باید حامی متضرر شدگان از این بازار باشد.

عضو مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: متاسفانه دولت بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سهامداران در بازار بورس، از جمله بحث آموزش سبب شد تا سهام‌داران ضرر و زیان زیادی را متحمل شوند.

علیزاده با تاکید بر اینکه نداشتن آگاهی کافی از بازار سرمایه یکی از دلایل این ضررها است، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌های معاند از سخنان اینجانب سوء‌استفاده کرده‌اند در حالی که بنده معتقدم دولت باید پیش از دعوت عمومی از مردم برای شرکت در بازار بورس، زمینه ارائه آگاهی لازم را فراهم می‌کرد تا افراد با دانش بیشتری وارد بازار شده و ضرر و زیان کمتری متحمل شوند.

نماینده مردم سپیدان و بیضا، افزود: دولت با ورود برخی شرکت‌های پایشی و دارایکم، به مردم اطمینان دریافت سود ۲۵ تا ۳۰ درصدی را داد در حالی‌که امروز شاهد ضرر و زیان این شرکت‌ها نیز هستیم و در این راستا دولت و در راس آن رئیس جمهور مسئول و پاسخگوی ضرر و زیان وارده به مردم و آسیب به بازار سرمایه هستند.

عضو ناظر مجلس در بازار بورس و اوراق بهادار، گفت: دولت باید وزارت اقتصاد، صمت، نفت و بانک مرکزی را مکلف می‌کرد تا از ضرر و زیان سهامداران جلوگیری شود، ما نیز به‌عنوان نماینده مردم از هر ابزاری برای جبران سرمایه از دست رفته مردم استفاده می کنیم تا سهام از دست رفته‌ای که گاها در جایی از شرکت‌های دولتی انباشته شده است را به مردم بازگردانیم.

علیزاده با تاکید بر اینکه بازار سرمایه نیازمند تدوین و اصلاح قوانین است، افزود: تلاش می‌کنیم در تدوین و اصلاح لوایح و همچنین لوایح بودجه ۱۴۰۰ اقدامات لازم را انجام دهیم تا در سامان‌بخشی به بازار بورس اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: همانگونه که در مواضع رئیس مجلس و نمایندگان هم اعلام شده است ما به دنبال حمایت هستیم و تا جایی که قانون‌گذار اجازه می‌دهد برای بازگشت آرامش به بازار بورس تلاش می‌کنیم اما دولت در این راستا وظیفه کامل دارد و باید از همان‌جا که درآمد کسب کرده تا کسری بودجه‌اش را جبران کند، بابت جبران خسارت و ضررهای تحمیل شده به مردم هزینه کند تا سود از دست رفته مردم بازگشته و اعتماد آنها جلب شود.

علیزاده گفت: آگاهی نقش مهمی در مدیریت سهام دارد که مسئول این آموزش دولت است، اما امروز شاهد ضرر و زیان به کلیه افراد چه انهایی که با دانش یا بدون دانش به این حوزه وارد شده‌اند هستیم اما به مردم اطمینان می‌دهیم از همه توان خود برای سامان‌بخشی به بازار بورس و جبران ضرر و زیان‌های وارده بهره می‌گیریم تا به نتیجه برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار