لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شیراز، در حالی صبح امروز با رقم پیشنهادی ۶ هزار میلیارد تومان تقدیم شورای شهر شد که به گفته شهردار شیراز، شورا و شهرداری روزهای سختی را برای اداره این کلان‌شهر گذراندند و برای سال آینده هم ناچار به افزایش بودجه شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 21 January 2021

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: صبح امروز پنجشنبه ۲ بهمن‌ماه، شهردار شیراز با حضور در صحن علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری شیراز را با مبلغهزار 6 و 600 میلیارد ریال (۶ هزار و ۶۰ میلیارد تومان) تقدیم رییس شورای شهر کرد.

 

حیدر اسکندرپور در این جلسه با اشاره به مشکلات اقتصادی شدید فعلی گفته که مدیران شهری شیراز در دو سال گذشته برای چرخاندن چرخ کلان‌شهر شیراز روزهای سختی را گذرانده‌اند.

او در عین حال تأکید کرده که با وجود این مشکلات، پروژه‌های مهم شیراز بدون وقفه با سرعت خوبی اجرا شده و در سال پیش رو هم این روند ادامه خواهد یافت.

شهردار شیراز در ادامه به دفاع از افزایش بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۰، با اذعان به اینکه «افزایش بودجه مستلزم افزایش درآمدها و فشار احتمالی به برخی از شهروندان می‌شود» تصریح کرده که «ما می‌دانیم که افزایش بودجه متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی شهر هم نیست اما باید دقت کنیم که اگر قرار بود تحلیل واقعی از ظرفیت واقعی بودجه‌ی چند سال قبل همچون سال ۹۶ داشته باشیم، رقم متناظر بودجه ۱۴۰۰ باید ۵ برابر یا حتی بیشتر هم می‌شد.»

اسکندرپور با بیان اینکه به دلیل افزایش هزینه‌های اداره شهر و ضرورت اداره شهر، شهرداری ناگزیر به افزایش حداقلی بودجه پیشنهادی شده است، تأکید کرد که این بودجه بر اساس اعداد و ارقام واقعی تنظیم و ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری ریواس جنوب، سال گذشته بودجه سال جاری شهرداری شیراز با رقم ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شد اما در میانه سال جاری در قالب متمم بودجه با افزایش هزار میلیارد تومانی به رقم ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان میلیارد تومان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار