آمار‌های ابتلا، ورودی به بیمارستان‌ها و جانباختگان این بیماری در روز‌های اخیر در استان فارس افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 22 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازامروز با بیان اینکه آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس، شیب صعودی پیدا کرده، اظهار داشت: آمار‌های ابتلا، ورودی به بیمارستان‌ها و جانباختگان این بیماری در روز‌های اخیر افزایش یافته است.
دکتر سید روح‌الله حسینی، افزود: همگان باید این روند افزایشی روز‌های اخیر را به منزله هشداری جدی تلقی کنند و توجه داشته باشند که در شرایط کنونی، حمایت و همکاری عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری این بیماری، بیش از هر چیز در حفظ سلامت جامعه تاثیرگذار است.
او، نقش آگاهی و مشارکت عمومی در پیشگیری از خیز دوباره آمار‌ها و مواجهه نشدن با موج چهارم بیماری را تعیین کننده دانست.
حسینی، با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری‌های تشخیصی و انجام ۵۹۵ هزار و ۵۲۳ مورد از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ تا کنون، گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز (سوم بهمن)، ۱۶۷هزار و ۹۷ بیمار مثبت قطعی در این استان شناسایی شده است.
وی بیان کرد: متاسفانه با جان باختن ۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در فارس ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۱۰۵ نفر رسیده است.
به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۵۶۷ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، وضعیت ۱۰۶ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند.
وی، شمار بهبودیافتگان این بیماری را از ابتدای شیوع تاکنون ۱۶۱ هزار و ۵۶۰ نفر اعلام کرد.
دکتر حسینی همچنین بر تداوم پایبندی عمومی نسبت به رعایت بهداشت به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از حضور در مهمانی‌ها و تجمع‌ها و اجتناب از سفر‌های غیرضروری، تاکید کرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار