یک تحقیق جدید حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی میوه ها، سبزیجات و غلات کامل غنی از فیبر می تواند باعث افزایش سلامت روانی در زنان شود.
کد خبر: ۹۳۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 24 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: مصرف غذاهای دارای فیبر بیشتر می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری مزمن را کاهش داده و احساس سیری بیشتری را در فرد ایجاد کند. طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این نوع تغذیه می‌تواند به فرد در داشتن وزن سالم کمک کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افسردگی در زنانی که رژیم غذایی با فیبر بالاتر دارند کمتر از زنانی است که فیبر کمتری مصرف می‌کنند.

«جانگ ها کیم»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه چانگ آنگ سئول در کره جنوبی، در این باره می‌گوید: «مطالعات قبلی نشان داده اند که مصرف فیبر در رژیم غذایی، غنا و تنوع میکروبیوم های روده را تعدیل می‌کند و این تغییر ممکن است با تأثیر بر انتقال عصبی باعث تقویت سلامت مغز شود.»

به گفته محققان، افزایش میزان مصرف فیبر با خوردن میوه‌ها، سبزیجات و غلات بیشتر مفید است. مشخص شده است که خطر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان سینه را کاهش می‌دهد و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات است که از مولکول‌های قند به هم پیوسته تشکیل شده است. ترکیب آن هضم آن را نسبت به سایر کربوهیدرات‌ها دشوار می‌کند.

در حقیقت، فیبر یک ماده اصلی در رژیم‌های گیاهی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای است و این رویکردها علاوه بر وزن سالم، با پیشگیری و کنترل بیماری نیز همراه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار