در بازه زمانی از تاریخ ۲۹ دی‌ماه تا ۴ بهمن ماه ۲۹ شهرستان‌ استان در وضعیت آبی یا کم خطر و تنها ۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 24 January 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد که در بازه زمانی از تاریخ 29 دی‌ماه تا 4 بهمن‌ماه 29 شهرستان‌ استان در وضعیت آبی یا کم خطر و تنها 7 شهرستان در وضعیت زرد هستند.

به این ترتیب شهرستان‌های جهرم، خفر، خرمبید، پاسارگاد، لارستان، گراش و اوز در وضعیت زرد به سر می‌برند. این تغییر وضعیت سبب شده که موارد مبتلا و تعداد فوتی‌ها با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو باشد به گونه‌ای که از هفته گذشته تاکنون آمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در استان فارس همچنان تک رقمی است.

نکته قابل ذکر در طول یک هفته گذشته شیب ملایم صعود بیماری در استان فارس است به گونه‌ای که در هفته گذشته تعداد بستری‌ها 497 نفر بودند در صورتی که براساس آخرین آمار اعلامی از سوی علوم پزشکی شیراز آمار بستری‌ها در این هفته به 590 نفر رسیده است به عبارتی حدود 100 نفر در یک هفته گذشته به تعداد بستری‌های استان اضافه شدند.

همچنین در تعداد موارد مبتلا نیز شیب ملایم صعود دیده می‌شود در هفته گذشته تعداد مبتلاهای استان 164 هزار و 761 نفر بوده که این آمار در هفته جاری به 167 هزار و 222 نفر رسیده است.

آمار اعلامی در جدولی که در ادامه این گزارش آمده، براساس آخرین آمار علوم پزشکی شیراز و شامل شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه است و شهرستان‌های فسا، جهرم، خفر، لارستان، اوز، گراش و خنج به این دلیل که مستقل اداره می‌شوند آماری از آنها به دست نیامد.

 

بر همین اساس شهرستان‌های شیراز، کازرون، مرودشت، ممسنی و فیروزآباد بیشترین تعداد مبتلاها و شهرستان‌های سرچهان، بختگان، بیضا، بوانات و سروستان کمترین به ترتیب کمترین میزان مبتلا را در یک هفته گذشته داشته‌اند.

همین شیب ملایم سبب شده که هشدارها همچنان از سوی مسئولان امر مطرح شود، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرده که تعداد موارد ابتلا به کرونا ویروس و بستری مبتلایان در بیمارستان‌ها و تعداد مراجعه به مراکز منتخب سرپایی با یک ششیب ملایم در حال افزایش است.

وی احتمال مواجه با موج چهارم بیماری کووید 19 را نیز مطرح و از مردم درخواست کرده که دستورات بهداشتی را همچنان رعایت کنند و از حضور در تجمعات یا برگزاری هر گونه دورهمی و سفری پرهیز کنند چرا که در غیر این صورت باید انتظار بحرانی دوباره باشیم.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، وضعیت شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار