رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس اعلام کرد که تصمیم‌گیری برای بازگشایی استخرها به هیئت‌های استانی واگذار شده است و امکان فعالیت این اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌ها، تحت نظارت، وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 24 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: شهرام کمال‌زاده  اعلام کرد که از طرف فدراسیون، بررسی و صدور مجوز فعالیت استخرهای شنا، به استان ها واگذار شده که با توجه به شرایط شیوع کووید ۱۹، در خصوص بازگشایی استخرها تصمیم بگیرند.

کمال‌زاده خاطرنشان کرد: در استان فارس با توجه به آبی شدن وضعیت شیوع کرونا، امکان بازگشایی استخرهای شنا، با رعایت دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، وجود دارد.

او که ۲۰ دی ماه امسال از سوی مجمع انتخاباتی به سمت رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان فارس انتخاب شده است، گفت: امیدوار هستم که با همراهی همه فعالان این رشته و دستگاه‌های مسئول، امکان استفاده از ظرفیت صنایع برای حمایت از ورزش بسیار با اهمیت شنا استفاده کنیم.

کمال‌زاده گفت: طی یک سال گذشته شیوع بیماری کرونا، زمینه فعالیت را در بسیاری از رشته‌های ورزشی خصوصا شنا از بین برد، گفت: ۲ اقدام مهم را در دستور کار داشته و داریم یکی تشکیل تیم زیرگروه شنا، شیرجه و واترپلو و دومین اقدام هم راه‌اندازی مدارس شنا بود.

او گفت: تیم زیرگروه هیئت را با استفاده از طرح صبا که توسط آموزش و پرورش انجام شد، تشکیل دادیم. یعنی بین پسران و دختران استعدادیابی انجام و ورزشکاران مستعد را به تعداد مورد نیاز برای تشکیل یک تیم، جذب کردیم.

رئیس هیئت شنای استان فارس افزود: راه‌اندازی مدارس مدارس شنا به عنوان بازوی شنای استان فارس و کشور نیز دنبال شد و امیدوار هستیم که با فراهم شدن شرایط فعالیت بیشتر و بهتر و بازگشت به روال عادی زندگی، این اقدام در رشد فعالیتهای ورزشی این رشته در سطح استان و کشور موثر باشد.

کمال‌زاده که در دوره چهارساله قبلی هم رئیس هیئت شنای استان فارس بوده است، گفت: وقتی این هیئت را تحویل گرفتم با بدهی حدود ۳۰۰ میلیون تومانی مواجه بودیم، اما حالا تمام بدهی را تسویه شده و به همین واسطه اعتماد اعضای مجمع جلب شد تا برای چهارسال دیگر هم اجازه فعالیت در این مسئولیت به من داده شود.

او با بیان اینکه هیئت شنای استان فارس استخری در اختیار ندارد، از نامه نگاری برای اینکه استخرهایی را در اختیار این هیئت قرار دهند، خبر داد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن این بستر، امکان فعالیت بهتر و مطلوبتر شناگران عضو تیم استان، فراهم شود.

کمال‌زاده که معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس است، در پاسخ به این پرسش که آیا این مشغله های اداری باعث خلل در کار هیئت شنا نمی شود، گفت: یکی از وظایف اصلی یک مدیر تقسیم وظایف و مدیریت زمان است، کاری که طی چهارسال گذشته انجام شد، اگرچه نقاط ضعفی وجود داشته اما کارهای مثتبی هم انجام داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، در مجمع انتخاباتی هیئت شنای استان فارس، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به این موضوع اشاره کرد که هیئت شنای فارس در چهارسال گذشته روی استعدادیابی تمرکز داشته و باید در چهارسال دوم در زمینه قهرمانی بیشتر فعال باشد.

کمال‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا منظور رئیس فدراسیون از چنین حرفی، کم کاری هیئت فارس در زمینه قهرمان پروری در چهارسال گذشته بوده است یا خیر؟ گفت: زمانی که هیئت را تحویل گرفتیم، شناگران مدال آوری داشتیم که از دور خارج شده بودند. شنا هم ورزشی است که موفقیت در آن زمان بر است.

رئیس هیئت شنای فارس با اشاره به اینکه طی ۴ سال گذشته، استعدادیابی از صفر شروع و کار از دبستانی‌های مستعد آغاز شد، گفت: ورزشکاران رشته شنا باید از دوره کودکی وارد این رشته شده و پرورش یابند تا در نوجوانی و جوانی، به عنوان مدال آور و قهرمان مطرح شوند.

کمال‌زاده با تاکید براینکه از نقدها استقبال می‌کند و اعتقاد دارد که نقدهای مصلحانه، نقاط ضعف را از بین خواهد برد، پیرامون استفاده از ظرفیت پیشکسوتان نیز گفت: پیشکسوتان رشته شنا همانند گذشته در کنار این هیئت قرار دارند و امیدوار هستیم که بتوانیم از ظرفیت مطلوب آنان، به خوبی استفاده کنیم.

برچسب ها: بازگشایی ، استخر ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار