این در حالی است که ما تا پیش از این چیزی از نظرسنجی مردمی برای سنگفرش خیابان ارم به گوش‌مان نخورده بود! چه بسا به نظر می‌رسد مردم بیشتر طرفدار رفع معضلات باشند تا پروژه‌ای فانتزی چون سنگرش ارم!
کد خبر: ۹۳۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 24 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: بیش از یک سال از آخرین نشست خبری شهردار شیراز می‌گذرد تا اینکه روز گذشته نشستی که به نظر می‌رسد بیشتر با هدف پاسخگویی به مطالب و انتقادات منتشر شده در خبرگزاری فارس، تشکیل شده بود، به جهت معرفی پروژ‌ه‌های عمرانی از رسانه‌ها دعوت شد و شهردار شیراز به‌ جای اینکه در مقام پاسخگویی برآید، اتهام‌زنی به رسانه‌های منتقد را در پیش گرفت.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه غالب انتقادات علیه شهرداری شیراز غیرکارشناسی بوده و هجمه‌ها به صورت هدفمند به سمت شهرداری نشانه رفته است، گفت: رسانه‌ای طی مدت اخیر چندین تیتر علیه شهرداری کار کرده که شائبه سیاسی بودن انتقادات را دارد.

وی با ذکر اینکه برخی بازی سیاسی و انتخاباتی را زودهنگام شروع کرده‌اند، افزود: بازی با آبروی فردی که سال‌ها در قسمت‌های مختلف شهرداری زحمت کشیده، پست و سمت داشته، کار درستی نیست.

این در حالی است که مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس درباره انتصاب مدیری با مدرک ابتدایی در شهرداری، فارغ از هر گونه حب و بغض، بدون بردن نام و سمت فرد همچنین با هدف مطالبه‌گری نسبت به زیر پا گذاشتن قوانین و حقوق رسانه‌ای مطرح شد و شهرداری خود در جوابیه‌ای نام و نشان فرد را در رسانه‌های مختلف، منتشر کرد!

شهردار شیراز پیرامون سفر ۵۵ نفر از مدیران معاونت خدمات شهری شهرداری به جزیره تفریحی کیش نیز گفت: ما در شهرداری شیراز اداره‌ای به نام رفاه داریم که مواردی نظیر امور پزشکی و سفرها را پیگیری می‌کند و این موضوع تنها مربوط به شهرداری نبوده و همه دستگاه‌ها این اداره را دارند.

وی در توجیه این سفر سیاحتی آن‌هم بحبوحه کرونا گفت: معاونین خدمات شهری از ابتدای شیوع کرونا مدام سرکار بوده و یک روز تعطیل را تجربه نکرده‌اند بنابراین طبیعی است که رفاهی برای پرسنل فراهم شود! اما چرا این سفر باید اطلاع‌رسانی شود؟ از نظر بنده به‌ عنوان شهردار این کار در چهارچوب شهرداری و اختیارات بودجه‌ای ما تعریف شده است.

نکته قابل توجه در این میان این است که گویا تنها مدیران شهرداری طی ۹ ماهه امسال بدون استراحت، مدیریت کرده‌اند و کارگران، کارمندان و نیروهای شرکت دائم در تعطیلی و مسافرت به سر برده‌اند!!

اسکندرپور در خصوص سنگفرش خیابان ارم نیز اظهار داشت: آرام‌سازی ترافیک اطراف اماکن گردشگری در همه جای دنیا انجام می‌شود و یکی از دلایل سنگفرش کردن خیابان ارم همین موضوع بوده است.

وی ادامه داد: به همین منظور پیگیر سنگفرش کردن اطراف ارگ کریم خان، حافظیه و سعدیه نیز هستیم تا ترافیک را کاهش داده و آرام‌سازی کنیم.

شهردار شیراز با ذکر اینکه نگاه اصلی ما به ارم به‌ عنوان پیاده راه است و تلاش می‌کنیم این اتفاق رقم بخورد، گفت: در نظرسنجی انجام شده توسط شهرداری شیراز، ۷۳ درصد مردم طرفدار سنگفرش شدن خیابان ارم هستند.

این در حالی است که ما تا پیش از این چیزی از نظرسنجی مردمی برای سنگفرش خیابان ارم به گوش‌مان نخورده بود! چه بسا به نظر می‌رسد مردم بیشتر طرفدار رفع معضلات باشند تا پروژه‌ای فانتزی چون سنگرش ارم!

نکته جالب توجه دیگر این‌که شهردار شیراز در حالی از بررسی شرایط ترافیکی این خیابان کلیدی سخن می‌گوید که چیزی تا اتمام این پروژه نمادین باقی نمانده است!

 

مقابله با منتقدان و تمسخر آنها، بارها از سوی برخی اعضای شورای پنجم شهر و مدیران شهرداری شیراز صورت گرفته است، کسانی که در حرف‌هایشان بسیار از منتقدین استقبال می‌کنند و مدام شعار زنده باد مخالف من سر می‌دهند اما در بزنگاه‌ها می‌بینیم که از هیچ برچسب و تهمتی نسبت به منتقدین کوتاه نمی‌آیند که نمونه کوچکی از آن را در استوری اینستاگرام رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر و پاسخ یکی از مدیران شهرداری شیراز در یکی از گروه‌ها دیده‌ایم.

گفتنی است شهردار شیراز در این نشست سوالات و ابهامات موجود در سخنانش را توسط خبرنگار فارس بی‌پاسخ گذاشت و به جای پاسخگویی در قبال انتقاداتی که به حوزه مدیریت وی مطرح است، به انتقاد و برچسب‌زنی پرداخت.

حیدر اسکندرپور در ادامه پروژه‌های شهرداری شیراز را در سال ۹۹ برای مناطق ۱۱ گانه شهرداری تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص ۱۵۰ پروژه شاخص در مناطق دسته‌بندی شده، گفت: نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ پروژه در سطح شهر ‌‌و حوزه‌های متفاوت وجود دارد که تعداد ۲۷ پروژه شاخص در مجموعه شهرداری مرکزی و حوزه معاونت‌ها پیگیری می‌شود و آنچه به‌عنوان پروژه‌های شاخص تعریف می‌شود ۱۵۰ پروژه در مناطق است که در مجموعه شهرداری شیراز عملیات اجرایی آن‌ها پیگیری می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد ۱۵۰ پروژه‌ شاخص بوده و در عملکرد پروژه‌ها ۴۸۶ میلیارد تومان صورت وضعیت شده همچنین تعهدات پروژه‌ها ۸۱۴ میلیارد تومان است که طی دو ماه انتهای سال و مابقی آنها در ماه‌های ابتدایی سال آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای خاص پیاده‌روی و دوچرخه نیاز امروز مردم است، گفت: این مسیرها باید به صورت ایمن برای مردم توسط شهرداری ایجاد شود که در ۱۱ منطقه شهرداری این مسیرها تعبیه شده و ۳۰۰ کیلومتر از فضاهای شهری به مسیرهای دوچرخه اختصاص یافته است.

اسکندرپور با بیان اینکه شهر در ۵۰ سال گذشته برای دوچرخه‌سواری مهیا نبوده و شهرسازی در گذشته به سمت‌وسوی ایجاد مسیر حرکت خودرو رفته است، افزود: خیابان‌های منطقه مرکزی شهر برای دوچرخه‌سواری مطلوب نیست و همین امر دلیل نبودن مسیر دوچرخه در مناطق مرکزی است.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود به موضوع دفع آب‌های سطحی، پرداخت و بیان کرد: طی دو سال گذشته ۳۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری جدید و ۱۶۰ کیلومتر مسیر بهسازی انجام شده که در راستای پیشگیری از ورود رواناب‌ها به شهر دو اقدام پیش رو داشتیم.

اسکندرپور بیان کرد: اقدام اول تعویض و انجام لوله‌گذاری‌های جدید در سطح شهر است که هزینه‌های گزافی را در بردارد و اقدام دوم همکاری مشترک منابع طبیعی، سازمان آب و فاضلاب و شهرداری است که باید در حریم شهر انجام دهند تا آب کمتری به سطح شهر وارد شود.

وی افزود: همچنین در راستای پیشگیری، اقدام دوم در دستور کار قرار گرفت چراکه این کار اقتصادی‌تر است و موجب می‌شود که ذخایر آب افزایش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار