نماینده ولی فقیه در هرمزگان:
تابناک- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: ظرفیت‌های اقتصادی با آمار بیکاری و فقر مطابقت ندارد.
کد خبر: ۹۳۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 24 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در دیدار مهدی دسینه نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با وی ضمن بیان اينکه نبض هرمزگان درامور اقتصادی و دارایی استان می تپد و این اداره کل یکی از دستگاه های کلیدی استان است، گفت: آمار اقتصادی و ظرفیت هایی که مدیر کل اقتصادی و دارایی استان به آن اشاره نمود جای دلگرمی دارد و همانگونه که عنوان شد سیاست گذاری های اقتصادی مهمتر از بحث دارایی است که موجب تحولات بزرگ خواهد شد و نگاه و دیدگاه خاصِ مدیر جدید اقتصاد و دارایی استان، خوشحال کننده است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در استان افزود: اعتماد به بخش خصوصی و خصوصی سازی باید انجام شود و عزم و اراده لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه بیان کرد: ساختار و سیستم با سرمایه گذار و سرمایه گذاری همراه نیست و باید برای رشد استان این امر تسهیل شود.

عبادی زاده با بیان اينکه کشور اگر می خواهد به رشد اقتصادی برسد باید به بخش خصوصی اعتماد کند و به درآمدهای پایدار متکی گردد، به اهمیت درآمد مالیاتی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: بخش عظیمی از درآمد پایدار، مالیات است.

وی با بیان اينکه نگاه جدید به مجموعه اقتصادی و دارایی، نگاه خوبی به آینده اقتصادی استان است افزودند: من هم همراهی خود را اعلام می کنم و در گشودن این گره ها در کنارتان خواهیم بود تا صدایی باشیم برای راهگشایی و توسعه اقتصادی استان.

امام جمعه بندرعباس در ادامه افزود: این ظرفیت های اقتصادی با آمار بیکاری و فقر مطابقت ندارد و این در حالی است که سرریز فقیر استان های مجاور نیز وارد هرمزگان می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رابطه معنا داری بین فقیر و بیکاری در جوانان است، تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی صنایع استان داشت که موجب توسعه و آبادانی و رشد خواهد شد.

مهدی دسینه نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان نیز در این دیدار با تاکید بر ظرفیت های اقتصادی استان با توجه موقعیت جغرافیایی استان گفت: هرمزگان پنجمین استان تعیین کننده بودجه کشور است و با وجود ظرفیت هایی همچون نفت و گاز، دریا، خطوط ۴ گانه حمل و نقل ارتباطی،جزایر استراتژیک، گمرک، مناطق ویژه اقتصادی، شهرک های صنعتی و... بیش از همیشه نیازمند یک نگاه سیستماتیک و یکپارچه اقتصادی است و نظم و انضباط مالی بسیار حیاتی است‌.

وی در ادامه گفت: در هرمزگان و در امور اقتصادی و دارایی همواره بخش دارایی مورد اقبال بوده تا اقتصادی که با توجه به بسترهای استان، شرایط ویژه ی اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه این نگاه مستلزم تغییر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت ؛ مردمی سازی اقتصاد از اولویت هایی است که در قالب تامین مالی پایدار،خصوصی سازی، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد موجب رشد کشور و اعتمادسازی مردم خواهد شد.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان با بیان اینکه ۶۵ درصد مردم هرمزگان دارای سهام عدالت هستند افزود؛۳۰درصد سهامداران سهام عدالت در هرمزگان روش مستقیم و ۷۰ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

دسینه در ادامه گفت؛ در خصوص سهام عدالت و ثبت نام در سامانه سجام اطلاع رسانی وسیعی در سطح استان انجام شد و خوشبختانه برای برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری استان، آمادگی لازم وجود دارد.

وی با اشاره به پیگیری صدور سند اموال دستگاه های دولتی گفت؛ تلاش برای صدور اسناد و همچنین فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی از مسائل مورد توجه در امور اقتصادی و دارایی هرمزگان است و انتظار بر این است که کلیه دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را بعمل آورند تا ساماندهی اموال دولت به سرعت انجام پذیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع افزود: با توجه به گردش بالای مالی این صنایع در استان و وجود بسیاری از صنایع اصلی و درآمدزا در هرمزگان ، تزریق منابع مالی بزرگ در جهت کمک به توسعه همه جانبه استان، امری ضروری به شمار می رود و تدبیر حضرتعالی، استاندار و نمایندگان مجلس می تواند در این باره بسیار تعیین کننده باشد.

انتهای پیام /ز94

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار