بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش دام زنده اقتصاد عشایر را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۹۳۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 25 January 2021

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به شرایط و نحوه زندگی عشایر و پراکندگی جمعیت، کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، اما این به این معنا نیست که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند، بلکه اقداماتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با شیوع کرونا انجام شده و ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار عشایر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد عشایر 100 درصد به دام وابسته است، افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کار ها از جمله رستوران ها و مراکز تهیه غذا و به دنبال آن کاهش مصرف گوشت قرمز، دام زنده عشایر همانند گذشته به فروش نمی رسد و دچار افت زیادی در این زمینه شده و بر اقتصاد عشایر اثر گذار بوده است.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه در خصوص نحوه آموزش به دانش آموزان عشایر در شرایط کنونی خاطر نشان کرد: آموزش در مدارس عشایری حضوری انجام می‌شود و تعداد دانش آموزان محدود به ۵ نفر است، به این ترتیب نگرانی از جهت شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. با توجه به گرمی هوا در مناطق قشلاقی به منظور آموزش، استفاده از فضای باز پیشنهاد شد که اجرایی شدن آن به نظر ستاد مقابله با کرونا استان بستگی دارد.

محمدی تاکید کرد: عشایر استان کرمانشاه با 14 هزار خانوار در قالب 14 ایل و یک طایفه مستقل 80 هزار نفر جمعیت دارند که دوره ییلاقی خود را در سطح استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری کرمانشاه و استان های ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار