رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد کاهش کمک به شهرداری یعنی افزایش فشار روی مردم و در نهایت این مردم هستند که باید تاوان کاهش سهم کمک‌های دولت به شهرداری‌ها را متحمل بشوند و دولت و مجلس گلایه ما را در این موارد نشنید.
کد خبر: ۹۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 25 January 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در یکصد و شصت و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ابتدا با اشاره به لایحه سال آینده بودجه شهرداری شیراز که چند روز پیش با رقمی معادل 6060 میلیارد تومان، از سوی شهردار شیراز به وی به نمایندگی از شورای شهر تقدیم شد گفت: این لایحه نکات مثبتی داشت که ارائه به‌موقع این لایحه به شورا، شفاف بودن آن و گزارش توجیهی منابع درآمدی و ردیف‌های هزینه‌ای از نکات برجسته آن است.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان نکات دیگری راجع به لایحه بودجه سال 1400 شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: شورای شهر نهایت دقت خود را در بررسی و تصویب بودجه 1400 شهرداری شیراز به کار خواهد بست.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شیراز در بررسی بودجه با جدیت و توجه کامل به سیاست‌ها و رویکردهای مصوب این شورا عمل خواهند نمود چون مصوبات این شورا بر سرنوشت حداقل دو میلیون نفر شهروند شیرازی تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد در بررسی این لایحه باید دقت کنیم که پروژه‌ها و ردیف‌های هزینه‌ای متناسب با برنامه پنج‌ساله و رویکردهای ابلاغی شورا در نظر گرفته شوند و باید ساز و کار نظارت بر اجرای دقیق این بودجه و ارزیابی کمی و کیفی مستمر آن نیز به روشنی در لایحه بودجه لحاظ شود.

وی همچنین با گلایه از اینکه سهم کمک‌های دولت به بودجه شهرداری‌ها سال به سال کمتر می شود گفت: متاسفانه ما شاهدیم دولت گاهی اوقات نه تنها در اداره شهرها کمکی به شهرداری و شورای شهر نمی‌کند بلکه ناخواسته بخشی از وظایف دستگاه‌های اداری و دولتی را هم به شهرداری‌ها تحمیل کرده است.

موسوی افزود: از یک سو دولت سهم خودش را در تامین منابع مالی شهرکاهش داده و به صفر رسانده و از دیگر سو خود دولت لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس تقدیم می‌کند و مجلس نیز آن را به تصویب می‌رساند که بر اساس آن عملاً شورا و شهرداری ها برای تامین منابع مالی پایدار، خلع سلاح می شوند.

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد کاهش کمک به شهرداری یعنی افزایش فشار روی مردم و در نهایت این مردم هستند که باید تاوان کاهش سهم کمک‌های دولت به شهرداری‌ها را متحمل بشوند و دولت و مجلس گلایه ما را در این موارد نشنید.

پس از آن جلسه وارد بررسی مصوبات شد و در دستور کار مهم این جلسه آیین‌نامه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی، تراکم، تجاری و ساختمان‌های غیر مسکونی در شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب اعضای شورا رسید و جزییات آن و نحوه محاسباتش بر روی سایت شورای شهر قرار گرفت.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کار دیگر این جلسه سید احمدرضا دستغیب را به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و احمد تنوری را به عنوان نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در کمیته تشخیص و واگذاری قبر در قطعه نام‌آوران و مشاهیر سازمان آرامستان‌ها انتخاب کردند.

شایان ذکر است چندی پیش شهرداری طی نامه ای به شورای شهر شیراز از شورا خواسته بود نماینده یا نمایندگانی را جهت حضور در کمیته تشخیص و واگذاری قبر در قطعه نام‌آوران و مشاهیر سازمان آرامستان‌ها به شهرداری معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار