نماینده آباده سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس در نشست خبری امروز (دوشنبه، 6 بهمن ماه) در تشریح مصوبات این کمیسیون با اشاره به تجمیع یارانه‌ها در سال آینده، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق 13 هزار و 400 میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 25 January 2021
به گزارش تابناک فارس: رحیم زارع ادامه داد: همچنین با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 2000 میلیارد تومان برای خرید تبلت، عینک، سمعک و خوراک هنرستان‌ها و مدارس شبانه روزی و تجهیزات هنرستان‌ها در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
 
نماینده آباده در مجلس  اضافه کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، 3200 میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، 500 میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، 400 میلیارد تومان برای حمایت از خانواده زندانیان و 5600 میلیارد تومان برای حقوق و غذای سربازان اختصاص می‌یابد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400  تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره 14 ، 2 هزار و 70 میلیارد تومان برای بیمه باربران و خادمین مساجد و مواردی که در این ردیف مشخص شده اختصاص می یابد. همچنین 22 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم در سال آینده و 2 هزار و 950 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اختصاص می‌یابد.
 
زارع اظهار داشت: به موجب این مصوبه برای خرید یا ساخت مسکن محرومین و رزمندگان معسر، 5 هزار میلیارد تومان، امور رفاهی و تغذیه‌ای دانشجویان 900 میلیارد تومان، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هزار و 70 میلیارد تومان، بیمه تکمیلی و درمان ایثارگران 4 هزار و 90 میلیارد تومان، اختصاص می‌یابد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مبالغ یارانه پرداختی برای سال آینده نیز به این ترتیب است که 35 میلیون نفر که اقشار متوسط و متوسط به پایین هستند هر ماه 183 هزار تومان دریافت می‌کنند 23 میلیون نفر هر ماه 136 هزار تومان و 20 میلیون نفر ماهانه 91 هزار میلیارد تومان یارانه می‌گیرند. در دل این 35 میلیون نفر 10 میلیون نفر هم مربوط به کمیته امداد و بهزیستی است که علاوه بر 183 هزار تومان پرداختی، ماهانه مبلغ 19 هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته که این ها علاوه بر یارانه، مستمری هم دریافت کنند. همچنین به کمیته امداد و بهزیستی اجازه دادیم برای سال آینده تقریبا دو میلیون نفر از کسانی که متقاضی هستند و تمکن مالی ندارند را تحت پوشش قرار دهد. پیشنهاد دولت در این باره 7 هزار و 800 میلیارد تومان برای 10 میلیون نفر بود که ما این مبلغ را در کمیسیون تلفیق به 19 هزار میلیارد تومان رساندیم.
 
نماینده آباده در مجلس خاطرنشان کرد: این کل پرداخت نقدی هدفمندی یارانه‌ها در سال 1400 است. پیشنهاد دولت در لایحه 267 هزار میلیارد تومان بوده که ما در کمیسیون تلفیق کل منابع این بخش را 430 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم و 79 هزار میلیارد تومان برای دولت در قالب های مختلف به ویژه 14/5  درصد نفت و گاز برای پالایشگاه و پتروشیمی نیز از این مبلغ کسر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار