معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متأسفانه ۵ هم استانی طی یک روز گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند، گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جان باختگان کرونا ویروس در فارس به ۳ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 25 January 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون، نزدیک به ۶۰۰ هزار نمونه آزمایشگاهی به روش PCR، از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که با بررسی این نمونه‌ها، ۱۶۶ هزار و ۴۷۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
وی ادامه داد: هم اکنون ۳۹۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، علاوه بر این موارد ۱۰۲ بیمار نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های «آی سی یو» مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مجموع بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ۱۶۲ هزار و ۲۵ نفر اعلام کرد.
 
او تاکید کرد: روند افزایشی مبتلایان به کرونا ویروس در روزهای گذشته به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان فارس، زنگ خطر آغاز موج چهارم کرونا ویروس در استان است.
 
همتی از هم استانی‌ها در فارس به ویژه در مناطق جنوبی این استان درخواست کرد که ضمن پرهیز از عادی پنداری و سهل انگاری نسبت به جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، در کاهش آمارهای ابتلاء و جان باختن مبتلایان سهیم شوند.
برچسب ها: کرونا ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار