محسن علیزاده با بیان اینکه از آنجا که ما به دنبال صیانت از سرمایه‌‌های سهامداران خُرد هستیم، اجازه هر تصمیمی را در بازار سرمایه نمی‌دهیم، ادامه داد: انتخاب رئیس سازمان بورس باید کاملا هوشمندانه و آگاهانه باشد تا آسیبی به بازار نرساند
کد خبر: ۹۳۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴ 26 January 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس  با اشاره ضرورت انتخاب فردی صالح برای ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در روزهای اخیر خبرهای خوبی درباره انتخاب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور شنیده نمی‌شود چراکه در شورای عالی بورس افراد فاقد صلاحیت و سوابق تخصصی در حوزه بازار سرمایه برای تصدی در این سمت پیشنهاد شده‌اند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی، انتخاب‌های کنونی برای ریاست سازمان بورس را از چاله درآمدن و به چاه افتادن تشبیه کرد و افزود: به وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره انتخاب ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار تذکر می‌دهیم که باید فردی برای این سمت انتخاب شوند که دارای سوابق تخصصی، صلاحیت لازم و پیشینه سالم در فعالیت‌های اقتصادی بوده و حداقل تجربه مدیران میانی بازار سرمایه را داشته باشند.

صرفا داشتن تحصیلات مالی برای ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار کافی نیست

وی با بیان اینکه صرفا داشتن تحصیلات مالی برای ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار کافی نیست، اضافه کرد: متاسفانه تصمیم وزارت امور اقتصادی و دارایی در این حوزه، برای بازار سرمایه بسیار خطیر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از آنجا که در حال حاضر بازار سرمایه ملتهب است، نسبت به انتخاب فرد نامناسب برای ریاست سازمان بورس واکنش نشان می‌دهد، تصریح کرد: انتخاب این فرد باید در شورای عالی بورس انجام شود و فردی که دارای سوابق اجرایی در بازار سرمایه است، انتخاب شود.

وی با بیان اینکه ما با اشخاص کاری نداریم اما گزینه‌های مطرح شده برای ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار در شرایط کنونی بازار بسیار خطرناک هستند، گفت: بازار سرمایه سه ضلع دارد؛ نخست افرادی که در این بازار مشغول به کار هستند مانند رئیس سازمان بورس، دومین ضلع سهامداران حقوقی و دیگری سهامداران خُرد که ما وکیل گروه سوم هستیم و باید از منافع آنها حفاظت کنیم.

انتخاب رئیس سازمان بورس باید کاملا هوشمندانه و آگاهانه باشد

وی با بیان اینکه از آنجا که ما به دنبال صیانت از سرمایه‌‌های سهامداران خُرد هستیم، اجازه هر تصمیمی را در بازار سرمایه نمی‌دهیم، ادامه داد: انتخاب رئیس سازمان بورس باید کاملا هوشمندانه و آگاهانه باشد تا آسیبی به بازار نرساند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اگر این موضوع اتفاق بیافتد، قطع به یقین راه ما در شورای عالی بورس متفاوت خواهد بود، افزود: اگر در انتخاب رئیس سازمان بورس اشتباهی صورت گیرد با توجه اینکه من نیز به عنوان ناظر در شورای عالی بورس حق رای ندارم، مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خود مانند استیضاح، سوال، ماده 234 آیین نامه داخلی و... استفاده می‌کند؛ برای دفاع از حقوق سهامداران خرد به دنبال بهترین انتخاب هستیم./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار