رییس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا بیان اینکه سرما موج چهارم کرونا را طوفانی می‌کند، افزود: با توجه به خیز آهسته موارد ابتلا به کروناویروس و روند افزایشی بستری بیماران در مراکز درمانی استان، نیاز مبرم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک احساس می‌شود تا بتوانیم با کمترین آسیب، موج چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 27 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:  مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دویست و پنجاه و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با اشاره به سرد شدن هوا و پیش بینی‌های بارش باران و برف در استان فارس، اظهار کرد: با وجود اینکه مجموعه سلامت فارس برای موج چهارم کروناویروس در آمادگی کامل به سر می‌برند، ضروری است هم استانی‌ها با رعایت کردن بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیان، مانند همیشه کادر درمان را یاری دهند.

او با بیان اینکه سرما موج چهارم کرونا را طوفانی می‌کند، افزود: با توجه به خیز آهسته موارد ابتلا به کروناویروس و روند افزایشی بستری بیماران در مراکز درمانی استان، نیاز مبرم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک احساس می‌شود تا بتوانیم با کمترین آسیب، موج چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم.

او ادامه داد: انتظار می‌رود مردم فارس، برای استمرار وضعیت مناسب کروناویروس در استان، همانند گذشته به محدودیت‌های کرونایی و دستورات بهداشتی در برابر بیماری کووید۱۹ احترام بگذارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و در نتیجه کمک به مجموعه سلامت، باید برای گسترش و توسعه طرح شهید سلیمانی تلاش مضاعف کرد.

لطفی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

او با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان‌های استان، خواستار پیگیری برای شناسایی علت افزایش ابتلا از سوی مسئولان دانشگاه شد تا با هماهنگی و همکاری مسئولان و مدیران شهرستان، قطع زنجیره انتقال صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار