علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وجود جمعیت انبوه در منطقه لپویی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید. وظیفه ماست که تهدیدات احتمالی را به فرصت تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۳۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 28 January 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در بازدید از منطقه لپویی و نشست مشترک با مسئولان شهر (شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی و امام جمعه)، با قدردانی از زحمات آنها گفت: بحمدالله مدیران لپویی به مشکلات منطقه و راهکارهای حل مشکلات آگاه هستند، اما باید برای رفع همه مشکلات و نواقص موجود برنامه داشت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: همه می‌دانند که برای ایجاد شهر و شهرک‌های جدید، ابتدا باید زیرساخت‌ها را آماده کرد و سپس با بهره‌مندی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین به ساخت‌وساز آپارتمان‌ها و دیگر فضاها پرداخت. این درحالیست که بخش اعظمی از مشکلات موجود کشور در سیاست‌زدگی و شعارزدگی ماست.

وی با تاکید بر تفکیک مشکلات منطقه لپویی و ضرورت دسته‌بندی مسائل و اولویت‌بندی نیازها بیان داشت: از بُعد فرهنگی در جایی مثل لپویی که به ایجاد مسکن مهر پرداخته شده است، باید مسائلی مهم مثل تنوع فرهنگی و گوناگونی جمعیت، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های هر افراد ساکن در این مجتمع‌های مسکونی و تاثیرات مثبت و منفی این جمعیت مهاجر به منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: وجود جمعیت انبوه در منطقه لپویی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید. وظیفه ماست که تهدیدات احتمالی را به فرصت تبدیل کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مسائل مهم منطقه لپویی، از جمله تأمین آب و هدایت پساب‌ها و فاضلاب این منطقه و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص بروز سیلاب و دفع آب‌های سطحی، مسئله حمل و نقل عمومی شهر و تجهیز شهرداری به امکانات لازم، گفت: مشکلات موجود را دسته‌بندی و مکتوب کنید و با امضای شهردار، شورا و ... به وزارت کشور یا راه و شهرسازی و همچنین به دفتر اینجانب بفرستید تا برای رفع هر مشکل پیگیری‌های لازم انجام شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تاکید کرد: بنده هم مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات کلی این منطقه را با وزرای مرتبط خواهم داشت و به‌ویژه درخصوص ایجاد تونل ارتباطی محور لپویی به صدرا هم اگر لازم باشد، می‌توان از کمک عزیزان قرارگاه خاتم‌الانبیا که اقدامات مهم عمرانی در سطح ملی و منطقه‌ای داشته‌اند، بهره‌مند شد. ایجاد این تونل به کاهش مشکلات عبور و مرور و تسریع رفت و آمد جمعیت حال و آینده کمک بزرگی خواهد نمود.

اخبار برگزیده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار