٦٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای اتمام طرح‌های با ٩٠ درصد پیشرفت در فارس اختصاص می یابد.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 28 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: آقای همتی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شیراز گفت:در فارس طرح‌هایی که بالای ٩٠ درصد پیشرفت و نیاز به تأمین مالی دارند، ٥٠٠ تا ٦٠٠ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود تا سریعتر این طرح‌ها به نتیجه برسند.
رییس کل بانک مرکزی در خصوص ما بقی طرح‌ها که کمتر از ٩٠ درصد پیشرفت دارند نیز گفت: برای کل طرح‌ها که حدود ٥ هزار میلیارد تومان نیاز است به تدریج با معرفی طرح‌ها و با تقسیم بندی که بین بانک‌ها انجام می‌شود، به استان کمک می‌شود تا طرح‌ها به تدریج پیش برود.
وی با بیان اینکه در این نشست انتقاد‌هایی در مورد حجم تسهیلات پرداختی نسبت به سپرده‌های جمع آوری شده مطرح شد، گفت: قرار شد با برنامه ریزی منابعی را برای پیشبرد طرح‌ها انجام شود و بانک‌ها حجم تسهیلاتشان در استان افزایش دهند.
همتی با اشاره مشکلات مطرح شده فعالان اقتصادی در ارتباط با سیستم بانکی، اعتبارات استان، مسایل ارزی و رفع تعهد ارزی و برخی مشکلات صادرکننده‌ها که به بانک مرکزی مربوط می‌شود، افزود: یکی از مسایل مهم نحوه تعامل بانک‌ها با فعالان اقتصادی بود که تصمیمات مهمی را در این زمینه گرفته شد و در مورد مشکلاتی که برخی از وارد کننده‌ها داشتند، قرار شد موارد خاص را در تهران ظرف هفته آینده به طور جدی و موردی بررسی و تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: فارس استان بازرگانی محور و تجارت محور است و تا ٣ ماه آینده شاهد تأثیر این تصمیماتی که گرفته شد خواهیم بود.
استاندار فارس نیز در این نشست گفت: یکی از موارد برجسته‌ای که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران مطرح کردند در خصوص طرح‌هایی بود که نیاز به تسهیلات دارد و در فارس بیش از ٨٥٠ طرح در حال اجراست که حدود ٥ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد.
رحیمی با بیان اینکه این طرح‌ها بین ٦٠ تا ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: ١٠٥ طرح بالای ٩٠ درصد پیشرفت و حدود ٦٠٠ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند.

برچسب ها: تسهیلات ، طرح ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار