معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری جشنواره فیلم فجر با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 28 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: بهروز مرامی جدیدی اعلام کرد: طبق روال سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد، اما امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا این رویداد سینمایی زمان بندی و اجرا می‌شود.

وی از اکران ۱۶ عنوان فیلم جشنواره در شیراز خبر داد و گفت: ۳ نوبت نمایش فیلم در طول جشنواره فیلم فجر شیراز خواهیم داشت.

مرامی با این حال برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایطی که ستاد ملی مدیریت کرونا تعیین کرده است اقدام می‌کنیم.

معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصریح اینکه حفظ سلامت شهروندان و علاقه مندان سینما در اولویت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشاغل سینمایی و سالن‌های سینما برپایه تقسیم بندی ستاد ملی مبارزه و مدیریت کرونا از مشاغل رده ۳ به شمار می‌آید، تاکید کرد: فعالیت‌های سالن سینما در مناطق زرد و آبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد بلامانع است، بنابر این نسبت به برگزاری بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز پی گیری و مکاتبات انجام شده است.

مرامی با این حال اعلام کرد: سال جاری در حالی شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز خواهیم بود که تفاوتی آشکار با دوره‌های پیشین دارد و آن هم به خاطر شرایط کرونایی است بنابر این ما موظفیم برای حفظ سلامتی مردم و تماشاگران نهایت تلاش را کنیم.

وی، ادامه داد: از جمله تغییرات ایجاد شده در برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینمایی است، به طوری که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور حداقلی تماشاگران را در سینماهای دوره بیستم جشنواره فیلم فجر در شیراز را شاهد خواهیم بود.

مرامی با بیان اینکه عدم استفاده از ظرفیت کامل صندلی‌های سینماهای جشنواره محدودیت‌هایی را در پی خواهد داشت، گفت: قطعاً بخشی از علاقه مندان سینمای ایران به ویژه جشنواره فیلم فجر نخواهند توانست در این دوره جشنواره حضور یابند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیرامون برگزاری جشنواره تئاتر و موسیقی فجر در شیراز هم اعلام کرد: ما تابع قوانین و مصوبات ستاد استانی و ملی مدیریت کرونا هستیم و منتظر می‌مانیم تا مصوبات آنها برای برگزاری این رویدادها هم اعلام شود.

برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار